Sökning: "navid ghannad"

Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade orden navid ghannad.

  1. 6. Konsten att välja rätt influencer : En kvalitativ studie om hur företag identifierar och väljer influencers för att stärka sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Louise Strandberg; Elin Thorén; [2020]
    Nyckelord :influencer marketing; social media; influencer; marknadsföring; influenser; varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsten att välja rätt influencer Författare: Elin Thorén och Louise Strandberg Handledare: Navid Ghannad Examinator: Ulf Aagerup Typ av arbete: Examensarbete för kandidat i Internationell Marknadsföring Termin: VT 2020 Antal ord: 19 442Syfte: Syftet med denna uppsatsen är att få en bättre förståelse för hur företag identifierar och väljer influencers för att stärka sitt varumärke. Metod och material: Kvalitativ undersökning med fyra semistrukturerade intervjuer Huvudresultat: Samtliga fallföretag identifierar och väljer influencers med omsorg genom att försöka ta reda på om influencern är en bra match till deras varumärke och dess värderingar för att marknadsföringsmetoden ska ses som trovärdig. LÄS MER

  2. 7. #relationship : En kvalitativ studie om småföretagares relationsbyggande på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Hedda Liljegren; Madeleine Lindgren; [2019]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Instagram; småföretagare; kundrelationer;

    Sammanfattning : Titel: #relationship - En kvalitativ studie om småföretagares relationsbyggande på Instagram Datum: 2019-05-20 Nivå: Kandidatuppsats inom företagsekonomi, 15 hp Författare: Hedda Liljegren och Madeleine Lindgren Handledare: Navid Ghannad Examinator: Svante Andersson Nyckelord: Relationsmarknadsföring, Instagram, småföretagare, kundrelationer För småföretagare med begränsade resurser kan det, i takt med att digitaliseringen och sociala medier ökar, vara svårt att nå ut med den marknadsföring man önskar och det redan tuffa marknadsklimatet blir ännu tuffare. Den tidigare bristfälliga forskningen leder oss in på syftet “att undersöka och bidra med förståelse kring vilka aspekter som är viktiga för små företag, vars primära säljkanaler är fysiska butiker, för att kunna bygga relationer till befintliga och potentiella kunder via organiska inlägg på Instagram”. LÄS MER

  3. 8. The future of Real estate lies in the Internt of Things

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Fabian Henningsson; Harley Ljungdahl; [2018]
    Nyckelord :IoT; IoT and real estate; Smart cities; value creation; IT and value creation; IoT value creation and value chain model;

    Sammanfattning : Title: The future of Real estate lies in the Internet of Things Date: 2018-05-22 Grade: Bachelor Thesis Authors: Fabian Henningsson & Harley Ljungdahl Supervisor: Navid Ghannad Purpose: Understand how IoT can create value when implemented within real estate companies Frame of reference: In this part we will present our frame of reference. Our key concepts when gathering this secondary data was IoT, Value creation. LÄS MER

  4. 9. En kvalitativ studie om hur företag använder content marketing för att skapa lojala kunder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Jennifer Sirén; Emma Persson; [2016]
    Nyckelord :content marketing; storytelling; relationship marketing; loyalty; content marketing; storytelling; relationsmarknadsföring; kundlojalitet;

    Sammanfattning :  Abstract  Titel: Content Marketing - A study of how companies work with content marketing to create loyal customers  Authors: Emma Persson and Jennifer Sirén  Supervisor: Navid Ghannad  Examiner: Hélène Laurell  Level: Bachelor Thesis in Business Administration, focusing on  International Marketing (15 ECTS), Spring-2016  Keywords: Content marketing, storytelling, customer loyalty, relationship marketing  Purpose: The purpose of the study is to gain a better understanding of how businesses use content marketing to create loyal customers.  Frame of References: This section begins with storytelling and content marketing, followed by relationship marketing and customer loyalty. LÄS MER

  5. 10. Konsumenternas attityd till reklam på Snapchat

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Jonathan Ekhamn; Emelie Tillack; [2016]
    Nyckelord :Snapchat; Attitude; Push; Pull; Push and Pull; Privacy; Social Media; Advertising; Snapchat; Attityd; Push; Pull; Push och Pull; Integritet; Sociala Medier; Reklam; Marknadsföring; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenternas attityd till reklam på Snapchat Nivå: Kandidatuppsats inom företagsekonomi med inriktning på internationell marknadsföring (15 HP), VT-2016. Författare: Emelie Tillack & Jonathan Ekhamn Handledare: Navid Ghannad Examinator: Hélène Laurell Syfte: Syftet med den här studien är att skapa en ökad kunskap ochförståelse kring konsumenternas attityd till reklam på Snapchat. LÄS MER