Sökning: "relationship brand identity image"

Visar resultat 21 - 25 av 43 uppsatser innehållade orden relationship brand identity image.

  1. 21. Företags sociala ansvar och deras varumärkesidentiteter : en studie kring hur tre företag använder CSR för att påverka sina varumärken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Simone Beck-Friis; Elin Svensson; [2014]
    Nyckelord :CSR; brand image; brand identity; varumärkesidentitet; varumärke; The Body Shop; Patagonia; Max Hamburgerrestauranger; Identitetsprisma; CSR- pyramid;

    Sammanfattning : Dagens konsumenter efterfrågar i allt större utsträckning företagens engagemang gentemot miljö och samhälle. För vissa är Corporate Social Responsibility, CSR, ett krav för att konsumera en tjänst eller produkt. Verksamheter som arbetar med CSR kan stärka sina varumärken samt differentiera sig mot konkurrenterna i branschen. LÄS MER

  2. 22. Hållbart varumärke : En fallstudie på Vattenfall om hur kommunikationen av hållbarhetsarbetet påverkar varumärket

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Sanna Eriksson; Rebecka Wennerstål; [2013]
    Nyckelord :CSR; corporate social responsibility; sustainability; marketing; corporate brand; communication; CSR; hållbarhet; marknadsföring; varumärke; kommunikation;

    Sammanfattning : Företags ansvar för sin omvärld är ett högaktuellt ämne som diskuteras i media och i företag. Hållbarhetsarbete är något som stora företag förväntas syssla med och företagets varumärke påverkas i allt större grad av dess hållbarhetsarbete. LÄS MER

  3. 23. Meningsskapande kring varumärken :  en fallstudie

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jack Lin; Magnus Källström; [2013]
    Nyckelord :brand; meaning; creating meaning; relationship; consumer culture theory; varumärken; mening; meningsskapande; relation; konsumtionskulturteori;

    Sammanfattning : Konsumenter använder varumärken dagligen och exponering av varumärken sker överallt: i reklam, böcker, filmer, människor och så vidare. Tidigare forskning visar att konsumenter använder varumärken för att bygga upp sin självbild och skapa sin identitet, samt att konsumenter kan ha mer eller mindre starka relationer till varumärken. LÄS MER

  4. 24. Stockholm- The fashion capital of Scandinavia? : En studie i strategisk planering utifrån detaljhandelns företagsperspektiv, i samverkan med turismsektorn

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Jäderholm; Linda Holdo; Mariah Lindborg; [2013]
    Nyckelord :Retail; tourism sector; strategic planning; brand building; destination; retail marketing; Stockholm city; Detaljhandeln; turismsektorn; strategisk planering; varumärkesbyggande; destination; detaljhandelsmarknadsföring; Stockholms stad;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Stockholm – the fashion capital of Scandinavia? En studie i strategiskplanering utifrån detaljhandelns företagsperspektiv, i samverkan med turismsektorn. Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi, inriktning marknadsföring, 15 hp, StockholmsUniversitet Författare: Linda Holdo, Hanna Jäderholm och Mariah Lindborg Handledare: Doktorand Andrea Lucarelli Nyckelord: Detaljhandeln, turismsektorn, strategisk planering, varumärkesbyggande,destination, detaljhandelsmarknadsföring, Stockholms stad Problemformulering: Handeln vill nyttja den växande turismsektorn för att vinnamarknadsandelar. LÄS MER

  5. 25. Panos Emporio, Extending the Brand

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Mona Hashemi; Hadeel Hajem; [2012]
    Nyckelord :brand image; brand identity; brand equity; brand extension; horizontal brand extension; costumer attitudes; loyalty;

    Sammanfattning : Brands have for a long time been used to identify and distinguish organizations, companies and products, it can be compared to as the soul of a company. A brand extension is a clear channel for product innovation, which can be a powerful tool to hold a competitive advantage. LÄS MER