Sökning: "relationship brand identity image"
Visar resultat 21 - 25 av 43 uppsatser innehållade orden relationship brand identity image.
21. Företags sociala ansvar och deras varumärkesidentiteter : en studie kring hur tre företag använder CSR för att påverka sina varumärken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Dagens konsumenter efterfrågar i allt större utsträckning företagens engagemang gentemot miljö och samhälle. För vissa är Corporate Social Responsibility, CSR, ett krav för att konsumera en tjänst eller produkt. Verksamheter som arbetar med CSR kan stärka sina varumärken samt differentiera sig mot konkurrenterna i branschen. LÄS MER
22. Hållbart varumärke : En fallstudie på Vattenfall om hur kommunikationen av hållbarhetsarbetet påverkar varumärket
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Företags ansvar för sin omvärld är ett högaktuellt ämne som diskuteras i media och i företag. Hållbarhetsarbete är något som stora företag förväntas syssla med och företagets varumärke påverkas i allt större grad av dess hållbarhetsarbete. LÄS MER
23. Meningsskapande kring varumärken : en fallstudie
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Konsumenter använder varumärken dagligen och exponering av varumärken sker överallt: i reklam, böcker, filmer, människor och så vidare. Tidigare forskning visar att konsumenter använder varumärken för att bygga upp sin självbild och skapa sin identitet, samt att konsumenter kan ha mer eller mindre starka relationer till varumärken. LÄS MER
24. Stockholm- The fashion capital of Scandinavia? : En studie i strategisk planering utifrån detaljhandelns företagsperspektiv, i samverkan med turismsektorn
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens titel: Stockholm – the fashion capital of Scandinavia? En studie i strategiskplanering utifrån detaljhandelns företagsperspektiv, i samverkan med turismsektorn. Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi, inriktning marknadsföring, 15 hp, StockholmsUniversitet Författare: Linda Holdo, Hanna Jäderholm och Mariah Lindborg Handledare: Doktorand Andrea Lucarelli Nyckelord: Detaljhandeln, turismsektorn, strategisk planering, varumärkesbyggande,destination, detaljhandelsmarknadsföring, Stockholms stad Problemformulering: Handeln vill nyttja den växande turismsektorn för att vinnamarknadsandelar. LÄS MER
25. Panos Emporio, Extending the Brand
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Brands have for a long time been used to identify and distinguish organizations, companies and products, it can be compared to as the soul of a company. A brand extension is a clear channel for product innovation, which can be a powerful tool to hold a competitive advantage. LÄS MER