Sökning: "relationship brand identity image"

Visar resultat 16 - 20 av 43 uppsatser innehållade orden relationship brand identity image.

  1. 16. Live Spectators View on Sponsorship in Sporting Events

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Ou Xu; [2015-07-08]
    Nyckelord :Sporting events; Sports; Live Spectators; Marketing through Sports; Sponsorship; Marketing Initiatives of Sponsors; Identity; Hedonic Consumption; Brand Community;

    Sammanfattning : ABSTRACT This study investigates how live spectators view sponsorship and sponsors’ marketing initiatives appearing in sporting events. Through constructing a relationship model central to sporting events, three relationships are demonstrated linking teams, sponsors and live spectators. LÄS MER

  2. 17. Branding in pole position : En kvalitativ fallstudie av branding inom business-to-business på den svenska säkerhetsmarknaden.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anna Nestor; Frida Ställborn; [2015]
    Nyckelord :Business-to-business; branding; rebranding; brandname; logotype; corporate identity; corporate brandvision; value proposition; corporate image; relationship-building; differentiation; CSR.; Business-to-business; branding; rebranding; varumärkesnamn; logotyp; identitet; varumärkesvision; värdeproposition; image; relationsskapande; differentiering; CSR.;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur bör ett företag i säkerhetsbranschen som verkar på en mogen businessto-business marknad agera för att skapa ett nytt starkt varumärke med hjälp av branding? Syfte: Syftet med rapporten är att analysera vikten av branding och betydelsen av att utformaett starkt varumärke inom business-to-business i säkerhetsbranschen. Rapporten syftar äventill att identifiera strategiska rekommendationer som G4S bör ha i åtanke vid skapandet av sitt nya varumärke. LÄS MER

  3. 18. Genusidentitet och brand image - en studie av konsumenter och varumärken

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anja Broman; Mimmi Praks; [2014]
    Nyckelord :genusidentitet; genus; konsumenter; identitet; brand image; varumärkesidentitet; klädmärken; stil; brand identity; identity; consumers; gender; gender identity; clothing brands; style; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Uppsatsens syfte är att belysa förhållandet mellan varumärkens och konsumenters genusidentitet och brand image för att därmed bidra till teoribildningen kring begreppet brand image. Metod Studien ämnar skapa en förståelse utifrån konsumenters perspektiv snarare än att förklara dem. LÄS MER

  4. 19. Tro, Hopp och Tveksamhet : En studie om profil, image och kommunikation för Svenska kyrkan Västerås

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Maria Norén; Johanna Tömmervik; [2014]
    Nyckelord :Swedish church; brand identity; profile; image; non-profit organisations; communication; Svenska kyrkan; varumärkesidentitet; profil; image; ideella organisationer; kommunikation;

    Sammanfattning : What does the Swedish church Västerås stand for today according to the employees and how do they want to profile themselves to the target group? What image and what expectations does the target group have of the Swedish church Västerås? How can the Swedish church Västerås communicate uniform, with the intent to create mutual value with the target group? The purpose of the study is to make recommendations to the Swedish church Västerås for their prospective communication plan by examining their profile and target group's image and expectations of the organization. The study also aims to examine how the Swedish church Västerås can communicate their brand uniform. LÄS MER

  5. 20. Kan ett identitetsarbetete synliggöra biblioteket? : En undersökning av Piteå stadsbibliotek och den gemensamma brandingen av folkbibliotek i Norrbotten.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Anton Joling; Petra Nilsson; [2014]
    Nyckelord :Brand; Branding; Folkbibliotek; Identitet; Triangulering; Marknadsföring; Varumärke;

    Sammanfattning : The focus of the thesis is to examine the regional branding ofpublic libraries in Norrbotten, with the main focus on Piteå public library, in order to find trends that indicate a successful branding based on Hariff & Rowley’s (2011) identified key factors.The empirical data has been collected through a triangulation of interviews and documents. LÄS MER