Sökning: "sociala faktorer påverkar kommunikation"

Visar resultat 21 - 25 av 170 uppsatser innehållade orden sociala faktorer påverkar kommunikation.

  1. 21. Operationsteamets erfarenhet av kommunikationen i den intraoperativa fasen

    Magister-uppsats,

    Författare :Helena Aronsson; Maria Borggren; [2022-06-20]
    Nyckelord :operationsteamet; kommunikation; upplevelser; intraoperativ; teamarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: I en operationssal arbetar flera professioner tillsammans och ett fungerande samarbete ställer höga krav på kommunikation i teamet. Operationsteamet har ett gemensamt ansvar för patientsäkerheten, trots detta drabbas människor varje år av vårdskador relaterade till kirurgiska ingrepp. LÄS MER

  2. 22. Livskvalitet efter njurtransplantation

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Ellen Sandell; Linn Callderyd; [2022-02-07]
    Nyckelord :Kidney transplantation; Kidney recipient; Quality of life; Experience;

    Sammanfattning : Bakgrund: Cirka en miljon personer i Sverige har nedsatt njurfunktion och symtom på det visar sig inte förrän njurfunktionen är kraftigt försämrad. Vid njursvikt är dialys en behandling för många men för personer med njursvikt i slutstadiet kan transplantation bli aktuellt. LÄS MER

  3. 23. Arbetsgivarkommunikation på sociala medier - Hur utformning av arbetsannonser påverkar mottagares attityder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Josefin Olsson; Helena Abrahamsson; [2022]
    Nyckelord :employer branding; brand attitude; elaboration likelihood model; EmpAt-scale; organizational attractiveness; arbetsgivarvarumärke; varumärkesattityd; EmpAt-skalan; organisationsattraktivitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag är det viktigare än någonsin att vara en attraktiv arbetsgivare för att attrahera spetskompetens inom områden som IT och Tech. I takt med digitaliseringen har efterfrågan blivit större än utbudet för kompetenser inom dessa områden och arbetsgivarkommunikation har blivit ett allt mer aktuellt område inom fältet strategisk kommunikation. LÄS MER

  4. 24. Hållbar marknadsföring : En kvalitativ studie om hållbar marknadsföring inom livsmedelsindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Maja Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; sustainable marketing; sustainable marketing communication; greenwashing; certifications; theory of planned behavior; consumer behavior; the buying process; food industry; Hållbarhet; hållbar marknadsföring; hållbar marknadskommunikation; greenwashing; certifieringar; teori om planerat beteende; konsumentbeteende; köpprocessen; livsmedelsindustrin;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hållbarhet har länge varit ett omdiskuterat ämne och grundar sig i att vi inte har tagit hand om jordens resurser på ett ansvarsfullt sätt. Konsumtionen som sker idag är långt ifrån hållbar. I dagens ohållbara samhälle står livsmedelsindustrin för en stor del av den negativa klimatpåverkan. LÄS MER

  5. 25. Digitala kommunikatörer - kommersialisering av livsvärlden och det emotionella arbetet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elsa Svedin; Tea Juteström; [2022]
    Nyckelord :strategic communication; emotional labour; social media; organizational culture; corporate colonization; stress; digital communication; lifeworld; Social Sciences;

    Sammanfattning : This qualitative interview study aims to investigate how working with social media affects communication practitioners’ work situations. Moreover, it explores strategies for facilitating a communicative mission that may be perceived as stressful for the individual. LÄS MER