Sökning: "song motivation"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden song motivation.
1. "He drinks champagne during Ramadan": Ethnic performativity among singers with a migratory background in the Eurovision Song Contest
Master-uppsats, Lunds universitet/EuropastudierSammanfattning : Since 1956, the Eurovision Song Contest (ESC) has become one of the most popular entertainment events in the world. Each year, countries across Europe compete in a competition with original songs. LÄS MER
2. The Role of Songs for ELL in Extramural Contexts
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Investigations of the Swedish upper secondary school show that almost one fifth of the students struggle with low motivation. Hence, this paper concentrates on two different contexts in which increased motivation for ESL has been highlighted: contexts where songs and music are used, and extramural contexts. LÄS MER
3. Att använda låttexter : En kvalitativ studie om låttexters funktion inom samhällskunskapsundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : There is a constant struggle for teachers to find new methods that generate learning. Every student learns differently and not everyone benefits from the traditional learning methods that teachers have used for centuries. Therefore, teachers must now variate their teaching methods so that every student gets the same opportunity to learn. LÄS MER
4. Musik och samhällsdidaktik : En intervjustudie om gymnasielevers upplevelse av musik i samhällskunskapsundervisningen
Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, Ämnesforskning; Jönköping University/Didaktik i Samhällsämnena; Jönköping University/HLK, Skolnära forskningSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka gymnasielevers upplevelse av musik och låttexter som ett didaktiskt redskap inom ramen för samhällskunskapsämnet. Studien avser också att öka förstå- elsen för de faktorer som påverkar elevernas upplevelse av detta didaktiska redskap, samt deras upplevelse av estetiska läroprocesser på gymnasienivå. LÄS MER
5. -Varför spelar vi den här låten? : Om ensemblespel och dess repertoar i grundskolans senare år
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Studiens syfte är att med en pragmatisk ansats beskriva och diskutera hur och på vilka grunder behöriga musiklärare väljer repertoar till ensemblespel i årskurs 7 - 9. Genom att beskriva och tolka fyra musiklärares erfarenheter genom innehållsanalys av semi-strukturerade intervjuer kunde studiens resultat presenteras. LÄS MER