Sökning: "turism intervjuer"
Visar resultat 11 - 15 av 333 uppsatser innehållade orden turism intervjuer.
11. Överturism - Existerar det på Gotland? - En kvalitativ studie baserad på aktörers och lokalbefolkningens attityder
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problemdiskussion: Turism är en växande sektor som idag är viktig för flera destinationer. Kombinerat med att den tekniska och digitala utvecklingen, som skapat lättillgängliga och billigare resor vilket har resulterat i en högre efterfrågan, bidrar detta till ett intressant balansproblem där överturism har blivit allt mer diskuterat. LÄS MER
12. Revisorsrotation och revisionskvalitet : Revisorers och revisionskunders perspektiv
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Revisorer ska säkerställa att företags finansiella information är rättvisande. Dock har situationer förekommit där revisorers ställning har ifrågasatts. Till följd av detta har rotation både på individ- och byrånivå implementerats i Sverige och är sedan år 2009 regelbaserad. LÄS MER
13. Vinterturisters förståelse och användande av “the danger rating scale” och lavinprognoser
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Jakten på orörd snö är en central del i offpistskidåkning. För att hjälpa allmänheten att ta säkra beslut i lavinterräng skriver lavinexperter varje år en lavinprognos. LÄS MER
14. "Bring the Water Back" : En studie om hur en förstärkt platskänsla kan hedra ett kulturarv i en offentlig miljö.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : This study is a degree project in Information Design with a focus on Spatial Design. The aim has been to gain an understanding of the residents' relationship to the city of Fuengirola through methods and theories. LÄS MER
15. Konsten att bygga och stärka varumärken inom klädbranschen : Skapandet av ett hållbart och medvetet mode
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Studien ämnar undersöka hur fyra klädföretag bygger och stärker sina varumärken för att differentiera sig på en konkurrensutsatt marknad. Klädföretag valdes specifikt då branschen är unik med utmaningar och trender som kan påverka varumärkesbyggandet. LÄS MER