Sökning: "A study on recruitment and organization culture"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden A study on recruitment and organization culture.

  1. 1. A Qualitative Analysis of the Impact of Artificial Intelligence (AI) Adoption (Focusing on Machine Learning (ML)) on the Organizational Capabilities of the Telecom Industry in Sweden and Finland

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Neeraj Verma; [2023]
    Nyckelord :AI; R D; Industry 4.0; Qualitative Analysis; Innovation; Machine Learning; Business Performance; People and Culture; Process and Organization; Telecom; Technology.;

    Sammanfattning : The German government's "Industry 4.0" paradigm transforms technology application across domains using real-time data and connectivity. The telecom sector's reliance on digital, software-driven infrastructure for real-time data and connectivity is paramount. LÄS MER

  2. 2. Chefsrekrytering : Rekryterares upplevelser och erfarenheter av rekrytering ur ett “värderingsdrivet” perspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Hanna Linde; Karolina Lustig; [2023]
    Nyckelord :Manager recruitment; competency-based recruitment; value-based recruitment; values; corporate culture; Chefsrekrytering; kompetensbaserad rekrytering; värderingsdriven rekrytering; värderingar; företagskultur;

    Sammanfattning : Företagskultur och ett företags tillhörande värderingar är ett aktuellt ämne som är vanligt att diskutera ur olika perspektiv. Även rekrytering är ett omdiskuterat område. LÄS MER

  3. 3. Locating the Effects of Emotional and Aesthetic Labor on Performance Through the Lens of Flight Attendants : —An investigative qualitative study of a low-cost and a premium airline

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Athina Spyridonos; Hala Zeeb; [2023]
    Nyckelord :aesthetic labor; emotional labor; employee performance; flight attendants; low-cost airline; premium airline; motivation; Herzberg;

    Sammanfattning : This research implemented a multiple case study design to investigate the effects of aesthetic and emotional labor in the premium airline context of Emirates, in comparison to the low-cost airline context of easyJet. This was achieved through the conduct of interviews with flight attendants from each airline as they are the frontline employees who are mostly concerned with the implementation of these standards. LÄS MER

  4. 4. HR-Paradoxen: Att arbeta med mänskliga resurser som inte är på plats : En studie om hur HR-ansvariga kan arbeta med att skapa gemenskap och en gynnsam organisationskultur i en tid präglad av distansarbete

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Kajsa Roos; Petra Ruzsa-Pal; [2023]
    Nyckelord :Remote work; Hybrid work; organizational culture; sense of community; HR-role; HR; HR-managers; strategic HR; employer branding; work-life balance; sense of belonging; sense of coherence; employee engagement; employee wellbeing; Distansarbete; hybridarbete; organisationskultur; gemenskap; HR-rollen; HR; arbetsgivarvarumärke; Work-life balance; känsla av sammanhang; KASAM; engagemang;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats i Företagsekonomi III, Organisation 15 hp, 2FE78E, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar. VT 2023. Titel: HR-paradoxen: Att arbeta med mänskliga resurser som inte är på plats. LÄS MER

  5. 5. Where hype, hope, and reality meet: The relationships between expectations and experiences of new jobs and work culture

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Samuelsson; Elin Bjurstam; [2023]
    Nyckelord :Career concepts; Career motives; Employee Expectations; Employee Experiences; Motivation; Employer branding; Job Satisfaction; Organizational Culture; Business and Economics;

    Sammanfattning : Due to labor shortages and an aging workforce, businesses are having difficulty hiring and maintaining talented staff. Employer branding is an important factor in attracting and keeping top employees. However, current research on job seekers' expectations and fulfillment is lacking. LÄS MER