Sökning: "Coach Coaching"

Visar resultat 21 - 25 av 137 uppsatser innehållade orden Coach Coaching.

  1. 21. Coachkompetenser - Genom föreningars ögon : En studie om coachkompetenser och rekrytering

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Marcus Andersson; Jonas Legnerot; [2022]
    Nyckelord :coach; competence; icehockey; sports; coaching knowledge; coaching abilities; coaching development; recruiting coaches; Utveckling; coachkompetenser; kunskap; rekrytering av coacher;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att dels undersöka vilka coachkompetenser som coacher bör besitta enligt svenska ishockeyföreningar för att skapa en bra prestationsmiljö, dels att undersöka eventuella skillnader mellan elit- och breddföreningar angående coachkompetenser samt rekryteringsprocess. Studiens teoretiska perspektiv är dels coachkompetenser, i vilket det fokuseras på professionella-, interpersonella- och intrapersonella kunskaper och rekrytering. LÄS MER

  2. 22. Hjälp mig att hjälpa dig - En kvalitativ studie om emotionellt arbete inom professionell coaching

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Julia Wirmola; [2022]
    Nyckelord :Coaching; emotionellt arbete; gränsarbete; självreflexivitet; lärande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vi lever idag i en värld där vi omges av oändliga möjligheter. Individualiseringens villkor har dock skapat ett samhälle präglat av extrema prestationskrav, där människor frenetiskt jagar efter ytliga upplevelser för att snabbt byta ut dem mot nya. LÄS MER

  3. 23. Tränare inom svensk elitfotboll samt deras syn på SvFF:s tränarutbildningar En intervjustudie om tio svenska coachers bakgrund och deras perspektiv på coachingfilosofi, kompetensutveckling och utbildning.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Emil Acevedo; Amer Busuladzic; Tarik Zildzic; [2021-08-30]
    Nyckelord :coach; coaching; elitfotboll; filosofi; ledarskap; tränare;

    Sammanfattning : Tränaryrket är alltmer en specialiserad profession. Komplexiteten i yrket ställer stora krav på tränare vilket innebär att yrket är en inlärningsprocess som pågår dagligen. Det har gjorts forskning på svensk elitverksamhet men långt ifrån i den utsträckning som sker internationellt. LÄS MER

  4. 24. Den digitala coachen : En systematisk litteraturöversikt kring digital coaching vid fysisk aktivitet.

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Zandra Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Physical activity; motivation; digital coaching; web-based; Self-determination theory; Fysisk aktivitet; motivation; digital coaching; web-baserad; Självbestämmandeteorin;

    Sammanfattning : Det här är en litteraturöversikt med syfte att utifrån Självbestämmandeteorin analysera forskning kring digital coaching ämnad för fysisk aktivitet på distans. Litteraturöversikten är baserad på 15 artiklar och använder Självbestämmandeteorin (SDT) som ett analytiskt ramverk för motivationsfaktorer då det är en teori om mänsklig motivation, utveckling och välbefinnande. LÄS MER

  5. 25. “Jag antar att det handlar om att guida som en coach, leda som en ordförande och vara experten när det behövs”: En studie om handledning av låtskrivningsprocesser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Terese Fredenvall; Aliette Tardy; [2021]
    Nyckelord :Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Coachning; Handledning; Musikskapande; Låtskrivning; Musikutbildning; Educational Science; Music Education; Guidance; Music creation; Songwriting; Science General; Performing Arts;

    Sammanfattning : When reading course plans for music classes or looking into the available music courses in the Swedish school systems’ pre higher and higher educations (gymnasium, folkhögskola and post gymnasium), the increased interest in creating music is shining through. Using Bennett’s (2012b) argument “if songwriting can’t be taught, it can certainly be learned” (Bennett, 2012b, s. LÄS MER