Sökning: "Maria Palmer"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Maria Palmer.

  1. 1. Är matematikämnet könstämplat? : En bildanalys av matematikböcker för årskurs 1.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Theresa De Bernardo; Maria Pärlståhl; [2020]
    Nyckelord :Genus; matematik; bildanalys; grundskola;

    Sammanfattning : Matematik är till stor del ett läromedelstyrt ämne som ofta setts som en maskulin domän. Då omedvetna föreställningar kring pojkar och flickors matematiska förmågor fortfarande förekommer i skolan, är vikten av jämställda och/eller könsneutrala läromedel av stor betydelse (Palmer, 2011, s. 43-44;Norberg, 2014, s. 10). LÄS MER

  2. 2. How is animal welfare internalized in consumers’ purchase decision? : a means-end chain analysis

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Marie Palmér; Maria Humble; [2018]
    Nyckelord :Consumer behaviour; Farm animal welfare; Laddering; Means-end chain; Personal values; Point of purchase; Pork; Purchase decision;

    Sammanfattning : As a consumer, the choice of what food to buy can be rather challenging due to the great supply of items and each item’s set of various product attributes. Consumer behavior is often viewed as goal-oriented, and by choosing a specific product or brand, the consumer will satisfy or achieve his or her broad life goal - a symbolic, personal value. LÄS MER

  3. 3. Palliativa patienters upllevelse av andnöd : "Som en fisk på land."

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Sara Palmér; Maria Holmberg; [2017]
    Nyckelord :palliativ vård; andnöd; lidande; upplevelser; patient;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Varumärkesbyggnad med begränsade resurser : en fallstudie av Jannelunds gård

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Maria Humble; Marie Palmér; [2016]
    Nyckelord :lantbruk; marknadsföring; resurser; små företag; sociala medier; varumärke; varumärkesbyggande; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Handel med utlandet ger konsumenter i Sverige ökat utbud och fler valmöjligheter av livsmedelsprodukter. Lantbruksföretag i Sverige möter därmed en hårdare konkurrens och behovet av att diffrentiera sig från andra producenter och säljare blir större. LÄS MER

  5. 5. Different unit price of packaging sizes matter for food waste : A case study how companies' price strategies of different packaging sizes of dairy products affect the emissions of CO2 equivalents

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Maria Lövdahl; Karin Palmér; [2015]
    Nyckelord :Food waste; dairy products; LCA; emission of CO2; price strategies; CSR; Matsvinn; mejeriprodukter; LCA; utsläpp av CO2; prisstrategier; CSR;

    Sammanfattning : One third of all food that is produced ends up as waste, making it an important for society. Companies in food sector offer various packaging sizes to consumers to meet different household needs, where smaller packaging sizes often have a higher unit price than larger packaging sizes. LÄS MER