Sökning: "Riktad marknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 106 uppsatser innehållade orden Riktad marknadsföring.

  1. 16. AI in Marketing – Curse or Blessing? : Impacts of Programmatic Advertising and Personalized Content on Society

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Christopher Klee; [2021]
    Nyckelord :programmatic advertising; personalization; ethics; digital marketing; artificial intelligence; big data; privacy; filter bubble; diversity of opinion; automation; real-time bidding; machine learning.;

    Sammanfattning : With the help of Programmatic Advertising and the resulting personalized content, consumers can be targeted precisely and with the help of Artificial Intelligence. The associated use of customer data creates ethical conflicts. LÄS MER

  2. 17. Nej tack till onödig reklam! : En studie om riktad marknadsföring via Big Data från ett konsumentperspektiv

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ricky Carlsson; Alexander Vilhelmsson; [2021]
    Nyckelord :Targeted marketing; Big Data; Customer segmentation; Buying process; Integrity concern; Customer relationship management; Marketing communication; Strategic management; Big Data management; Online Behavioural Targeting; Riktad marknadsföring; Big Data; Kundsegmentering; Köpprocess; Integritetsoro; Kundrelationshantering; Marknadskommunikation; Strategisk ledning; Big Data hantering; Online Behavioural Targeting;

    Sammanfattning : Title: No thanks to unnecessary advertising! -A study on targeted marketing via Big Data in a consumer perspective Authors: Ricky Carlsson and Alexander Vilhelmsson Supervisor: Anders Parment Key words: Targeted marketing, Big Data, Customer segmentation, Buying process, Integrity concern, Customer relationship management, Marketing communication, Strategic management, Big Data management, Online Behavioural Targeting Introduction: In a world that is globalizing and where digital development is advancing, companies have had to adapt. In recent times with the increasingly more digital world, technology has become an increasingly more relevant factor, not least in marketing. LÄS MER

  3. 18. Marknadsföring som berättigat intresse - Intresseavvägning enligt artikel 6.1 f) dataskyddsförordningen som laglig grund för riktad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Fredrik Sedvall; [2021]
    Nyckelord :EU-rätt; IT-rätt; marknadsrätt; dataskyddsförordningen; GDPR; intresseavvägning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har medfört en revolution av marknadsföringsindustrin där personuppgifter kommit att utgöra en värdefull tillgång. Avancerad automatisk kartläggning och bearbetning av personuppgifter har gjort det möjligt för näringsidkare att skapa träffsäker riktad marknadsföring. LÄS MER

  4. 19. LYFT - varumärket som startade snusapokalypsen : En kvalitativ studie om varumärket LYFTs marknadsföring ur ett etiskt perspektiv

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Ella Alvin; Linnéa Jarefjäll; [2020]
    Nyckelord :Marknadsföring; tobak; media; ungdomar; reklam;

    Sammanfattning : Den här undersökningen grundar sig i varumärket LYFT och marknadsföringen av deras nikotinpåsar ur ett etiskt perspektiv. Vi ansåg att det skulle vara intressant att få veta mer om hur konsumenterna själva ser på marknadsföringen av LYFT, vilka de riktar sin marknadsföring till och huruvida det är etiskt rätt att marknadsföra en beroendeframkallande produkt med hjälp utav bland annat influencers med en ung följarskara. LÄS MER

  5. 20. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Marco Ivicic; Carl Daag; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Distribution; Recruitment film; Ventilation; Context; Emotion; Marknadsföring; Distribution; Rekryteringsfilm; Ventilation; Kontext; Känsla;

    Sammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER