Sökning: "Varumärkeskapital"

Visar resultat 16 - 20 av 140 uppsatser innehållade ordet Varumärkeskapital.

  1. 16. The Owl Effect

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Amanda Ågren; Sara Wennström; [2022]
    Nyckelord :varumärkeskommunikation; varumärkespersonlighet; varumärkesengagemang; kundbaserat varumärkesenagemang; sociala medier; Instagram; TikTok; Duolingo; Social Sciences;

    Sammanfattning : I takt med sociala mediers framfart har nya förutsättningar för varumärkning uppkommit. Sociala medier erbjuder möjligheter för varumärken att nå ut till en bredare massa, observera kundbeteenden i realtid och interagera med sina kunder. LÄS MER

  2. 17. Manifestering av varumärkesidentitet via hemsidor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Axel Cederholm; Ermin Bejtula; [2021]
    Nyckelord :varumärkesidentitet; manifestering; hemsida; varumärkeskapital; kärnvärderingar; logotyp; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att redogöra för hur verksamheter manifesterar deras varumärkesidentitet via deras hemsida. Litteraturgenomgången för undersökningen baserar sig på begreppet varumärkesidentitet och lyfter fram modeller och teorier relaterade till begreppet. LÄS MER

  3. 18. Fatta Galoppen - Syns du inte, finns du inte! : En kvalitativ fallstudie om hur en sportorganisation kan skapa ett starkare varumärke.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Louise Arnshed; [2021]
    Nyckelord :Brand associations; brand awareness; brand equity; brand identity; brand image; integrated brand communications; Integrerad varumärkeskommunikation; varumärkesassociationer; varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkeskapital; varumärkeskännedom;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Sportorganisationer, lag och atleter har allt mer börjat ses som varumärken. Precis som att ett varumärke anses vara den absolut mest värdefulla tillgången för ett företag, är det en minst lika värdefull tillgång för sportorganisationer. LÄS MER

  4. 19. Varumärken på den digitala vårdmarknaden : En kvantitativ studie om hur de digitala vårdgivarnas varumärken i Sverige uppfattas av konsumenterna

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Adam Nilsson; Mingshi Huang; [2021]
    Nyckelord :Digital healthcare; customer-based brand equity; attityd; brand personality; brand; trust; Doktor.se; Doktor24; Kry; Min Doktor; 1177 Vårdguiden; Digital vård; kundbaserat varumärkeskapital; attityd; varumärkespersonlighet; varumärke; förtroende; Doktor.se; Doktor24; Kry; Min Doktor; 1177 Vårdguiden;

    Sammanfattning : Digital healthcare is a relatively new market which brings along some challenges. The transfer from a traditional physical healthcare with its natural trustworthiness and reliability for the consumers to a digital space is a major challenge. LÄS MER

  5. 20. Hur upplever svenska millennials syftesdriven marknadsföring annorlunda, när det kommer från lokala kontra globala varumärken?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Särnell; Pontus Carlén; Åsa Sturesson; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Syfterdriven marknadsföring; Syfterdriven kommunikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Kurs: ​FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Pontus Carlén, Åsa Sturesson, Anton Särnell Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Syftesdriven marknadsföring, Anknytning, Komparativ fördel, Varumärkeskapital, Misslyckande, Statistiskt signifikant Syfte: Syftet med denna studie var att utvärdera om unga svenska konsumenter skulle uppfatta lokala varumärken i ett annat ljus jämfört med globala varumärken när de utövade syftesdriven marknadsföring. Metod: Genom att använda definitionerna av Alden et al (2013) representerade SAS det lokala varumärket medan Gillette representerade det globala varumärket. LÄS MER