Sökning: "blogg examensarbete"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden blogg examensarbete.

  1. 1. Musik och blogg i spanskundervisningen - En aktionsstudie på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Sofia Fredriksson; Karin Årman; [2012]
    Nyckelord :aktionsforskning; autenticitet; blogg; didaktik; digitala medier; elevinflytande; gymnasieelever; gymnasienivå; hörförståelse; IT; motivation; musik; ordinlärning; samspel; sinnen; språkdidaktik; språkinlärning; prosodi; spanska; språkundervisning; språkutveckling; språk; spanskundervisning; top-down; uttalsträning; variation i undervisning; kommunikation;

    Sammanfattning : I vårt examensarbete undersöker vi användningen av musik som didaktiskt medel i språkundervisningen med hjälp av en blogg, samt hur musiken påverkar språkinlärningen hos gymnasieelever. Vårt syfte är att ta reda på om musiken och bloggen som didaktiska medel kan göra språkundervisningen mer motiverande och lustfylld för ungdomar och på så vis bidra till en fördjupad kunskap inom ämnet. LÄS MER

  2. 2. ”Det finns ju inte en käft som skulle betala för att läsa en blogg” – En studie om svenska dagstidningars övergripande strategier bakom uppstarten av bloggar på sina nätupplagor.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Therése Kristiansson; Sofia Wallqvist; [2011-09-15]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: ”Det finns ju inte en käft som skulle betala för att läsa en blogg” – En studie om svenska dagstidningars övergripande strategier bakom uppstarten av bloggar på sina nätupplagor. Författare: Therése Kristiansson och Sofia Wallqvist Uppdragsgivare: Dagspresskollegiet är ett forskningsprogram vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation vid Göteborgs universitet. LÄS MER

  3. 3. Nyheter i mobilen, en nyhet? – En kartläggning av svensk dagspress närvaro i mobila tjänster.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Frida Eriksson; Hanna Tomic; [2011-09-14]
    Nyckelord :Mobila tjänster; mobilsajter; appar; medielogik; nyhetsvärdering; aktivt deltagande;

    Sammanfattning : Titel Nyheter i mobilen, en nyhet? – En kartläggning av svensk dagspress närvaro i mobila tjänster. Författare Frida Eriksson och Hanna Tomic Uppdragsgivare Dagspresskollegiet Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Termin Vt - 2011 Antal ord 19 943 Syfte Kartlägga vilken närvaro svensk dagspress har i mobila tjänster. LÄS MER

  4. 4. Att leva med bröstcancer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Karin Bergenudd; Anna Berndtsson; [2011]
    Nyckelord :Blogg; Bröstcancer; Coping; Dagligt liv; Livskvalité; Upplevelser;

    Sammanfattning : ATT LEVA MED BRÖSTCANCER- KVINNORS UPPLEVELSER AV ATT DIAGNOSTICERAS MED BRÖSTCANCER OCH FÖRÄNDRINGEN AV DET DAGLIGA LIVET - EN BLOGGSTUDIEBERGENUDD KARINBERNDTSSON ANNABergenudd, K & Berndtsson, A. Att leva med bröstcancer – kvinnors upplevelser av att diagnostiseras med bröstcancer och förändringen av det dagliga livet – En bloggstudie. LÄS MER

  5. 5. Blogger Communications - Att skapa produktpublicitet via bloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vincent Myers; Robin Falkowski Marciniak; Björn Persson; Marcus Ottosson; [2011]
    Nyckelord :Blogg; Public Relations; Kommunikationsprocessen; Media Relationer; Fyra modeller av PR; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Blogger Communications, Att skapa Produktpublicitet via Bloggar Seminariedatum: 2011-05-31 Ämne/kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Robin Falkowski, Vincent Myers, Marcus Ottosson, Björn Persson Handledare: Professor Magnus Lagnevik Fem nyckelord: Blogg, Public Relations, Kommunikationsprocessen, Media Relationer, Fyra modeller av PR Syfte: Att öka förståelsen för hur företag kommunicerar med bloggare i syfte att skapa produktpublicitet , samt bloggarens benägenhet att samarbeta. Metod: Uppsatsen utgår från en induktiv ansats med kvalitativ undersökningsdesign. LÄS MER