Sökning: "cognitive developmental psychology"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden cognitive developmental psychology.

  1. 1. Konst för alla? : Om bildkonst för olika utvecklingsmässiga eller kognitiva förutsättningar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Konstvetenskap

    Författare :Elisabet Stensdotter; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to find out if and how people with different cognitive and developmental conditions than a neurotypical adult can experience visual art. I examine this question based on the case study of neurotypical children aged 0–2 years. The questions I ask are: 1. LÄS MER

  2. 2. ”Ja, man kan skylla på dem för det händer så mycket runt dem ändå” : En studie om hur förskollärare bemöter barn som utför kränkande handlingar i förskoleklass

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Zena Assali; Marija Vujkovic; [2021]
    Nyckelord :Developmental psychology; pre-school; socio-economic background; sociocultural perspective; aggressive behaviour; phenomenology; Utvecklingspsykologi; förskoleklass; socioekonomisk bakgrund; sociokulturellt perspektiv; aggressivitet; fenomenologi;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how preschool teachers face children who they perceive as children with behavioral problems and how they act in the daily work to prevent and counter violations. The study aims to observe how preschool teachers deal with children who they experience as having behavioral problems in the form of aggression. LÄS MER

  3. 3. Association between Parental Engagement and Learning Materials towards the Cognitive and Social-Emotional Development of Children 3 to 4 years of age in Zimbabwe – a Cross Sectional Study

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kvinnors och barns hälsa

    Författare :Lydia Matziaraki; [2021]
    Nyckelord :early childhood development; child development; LMIC; Low and Middle Income Countries; Africa; zimbabwe; child psychology; global Health; public Health; 3 to 4 year old; cognitive; social-emotional; socioemotional; parents; parental; parental involvement; UNICEF; MICS; parental engagement; stimulation; books; toys;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this work was to broaden the understating of the role of parental engagement and learning materials at home, in promoting high cognitive and social emotional development. The study assessed the connection between maternal and paternal engagement, having 3 or more books and 2 or more types of playthings, towards the cognitive and social-emotional development of children. LÄS MER

  4. 4. Att stimulera autonomin hos elever kring fysisk aktivitet ur ett livslångt perspektiv : lärares erfarenhet, i ämnet Idrott och Hälsa, om goda förutsättningar

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Alfred Shemweta; [2018]
    Nyckelord :Physical activity; sport and health; behavioral change; autonomy; learning; developmental psychology.; Fysisk aktivitet; idrott och hälsa; beteendeförändring; autonomi; lärande; utvecklingspsykologi.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Detta är en kvalitativ intervjuundersökning i form av fokusgruppsdiskussioner som innehåller åtta respondenter. Syftet med studien är att undersöka vilka förutsättningar lärare i ämnet Idrott och Hälsa i dagsläget anser vara goda för att stimulera autonomin så att fysisk aktivitet, ur ett livslångt perspektiv, ska kunna ske. LÄS MER

  5. 5. Föräldraskap bakom skärmen - En intervjustudie med åtta småbarnsföräldrar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Magnus Anlander; Åsa Gustafsson; [2016]
    Nyckelord :relationship building; developmental psychology; tablet; smartphone; screen use; parenting; parents of young children; qualitative approach; thematic analysis; föräldraskap; småbarnsföräldrar; skärmanvändande; surfplatta; utvecklingspsykologi; relationsskapande; kvalitativ ansats; tematisk analys; Medicine and Health Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study was to gain a greater understanding of the usage of interactive screens by parents of young children, whilst interacting with their children; what role does the usage of interactive screens play for the individual and how does the usage affect the relationship between parent and child. Semi-structured interviews were conducted with eight parents of young children who rarely, occasionally or often used interactive screens. LÄS MER