Sökning: "critical discourse analysis and advertisements"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden critical discourse analysis and advertisements.

  1. 1. Fintechbolagen: "En marknad för världshistoriens sämsta kreditkunder" : En kvalitativ analys av Klarna och Qliro

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Simon Löfdahl; Matilda Lindström; [2023]
    Nyckelord :Diskurs; Konsumtion; Diskursanalys; Affordanser;

    Sammanfattning : The word fintech-companies stands for companies who utilize the ever evolving modern technology to succeed in the financial space. Klarna is a prime example of a fintech-company who have made success by providing payment-options to their users via their phone application, Their business model has made the swedishborn company a international giant, and they are the most used paymentprovider with 150 million active users. LÄS MER

  2. 2. Från "kvinnlig frigörelse" till "blygsamma super-förebilder" : En multimodal kritisk diskursanalys av förändringar i feministiska budskap i reklam över tid

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Cornelia Jensen Sten; Gabriella Åkesson; [2023]
    Nyckelord :Femvertising; feminism; advertising; discourses; postfeminism; commodity feminism; Femvertising; feminism; reklam; diskurser; postfeminism; kommodifierad feminism;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to research in which way feminist messages are incorporated and communicated through femvertisements from the 1970’s, 1990’s and 2010’s. In doing so our goal is to achieve an elaborated understanding of how feminism is used in advertisements as well as how these messages have changed over time. LÄS MER

  3. 3. Ålder är bara en siffra, eller? : En multimodal diskursanalys om representationen av äldre kvinnor i Lindex och Cellbes reklam

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alva Johansson; Cajsa Thorsson; [2022]
    Nyckelord :Multimodal discourse analysis; social sustainability; inclusion; ageism; representation; stereotypes; advertising; Lindex; Cellbes; Multimodal diskursanalys; social hållbarhet; inkludering; ålderism; representation; stereotyper; reklam; Lindex; Cellbes;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur äldre kvinnor representeras i Lindex och Cellbes reklam. Äldre får sällan synas i reklam och därmed underrepresenteras en stor del av Sveriges befolkning. Lindex och Cellbes är två svenska modeföretag som strävar efter att vara både socialt hållbara och inkluderande. LÄS MER

  4. 4. Communicating corporate image: A Multimodal Critical Discourse Analysis on LinkedIn Job Advertisements

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Eligija Rukšytė; [2021]
    Nyckelord :corporate communication; LinkedIn; job advertisements; multimodal critical discourse analysis; corporate image;

    Sammanfattning : Corporate image reflects on how a company is perceived to the public outside of the organisation. It is based on the reputation the company already has and constantly creates. LÄS MER

  5. 5. Cause and Effect: A Case Study on True Fruits Controversial 2017 Adverts and Consumer Responses

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Greta Janulyte; [2020]
    Nyckelord :Critical Discourse Analysis; Controversial Advertisement; Nationalism; Racialization; Social Media; True Fruits; Visual Rhetoric;

    Sammanfattning : This thesis sets out to design and execute an in-depth study of the True Fruits controversial advertisements by applying Encoding/Decoding as a theoretical model. It aims at examining visual rhetoric and through Critical Discourse Analysis understanding the cause and effect of the controversial True Fruits advertisements in their 2017 campaign. LÄS MER