Sökning: "evelina mattsson"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden evelina mattsson.

  1. 1. Fysioterapeuters erfarenheter av arbete med barn med långvarig smärta : En kvalitativ studie

    M1-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för fysioterapi

    Författare :Frida Henriksson; Evelina Mattsson; [2023]
    Nyckelord :Physiotherapy; Pain rehabilitation; Interdisciplinary team; Trust relationship in healthcare; Habilitation.; Fysioterapi; Smärtrehabilitering; Interdisciplinära team; Förtroenderelation i vården; Habilitering.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Långvarig smärta är ett stort hälsoproblem hos barn och ungdomar. Rehabiliteringen av barn med smärta måste ta hänsyn till andra, ofta mer komplexa faktorer, än motsvarande rehabilitering av vuxna personer. LÄS MER

  2. 2. E-tjänster För Alla!? : Studie av myndigheters e-tjänster för användare med funktionsvariation

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Evelina Unéus Mattsson; [2022]
    Nyckelord :Usability; Accessibility; Functional Diversity; E-services; Digital Divide; Digital inclusion; Användbarhet; tillgänglighet; funktionsvariation; e-tjänster; digital klyfta; digital inkludering;

    Sammanfattning : I världens snabbt ökande digitalisering är behovet av digitala samhällstjänster stort. Problemet är att dessa e-tjänster inte är tillgängliga för alla individer, vilket de ska vara enligt DOS-lagen. Tidigare forskning har kommit fram till att användargenererad information utgör framtiden för myndigheters e-tjänster. LÄS MER

  3. 3. I will find you... But will I influence you? : A quantitative study on influencer endorsements impact on brand loyalty

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Evelina Rokka; Gustav Mattsson; Kim Vuorivirta; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; social media influencer; influencer; celebrity endorsement; celebrity; endorsement; authenticity; credibility; trustworthiness; brand loyalty;

    Sammanfattning : Background: Brand loyalty is an essential asset for brands as it helps brands to build a strong brand. Therefore, brands invest a significant amount of money in their marketing efforts and strategies to create and maintain brand loyalty in an ever-competitive market. LÄS MER

  4. 4. A global pandemic’s influence on consumer behaviour : A quantitative study on how the social constraints due to COVID-19 has affected the engagement in post-purchase behaviour

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Evelina Damsjö; Fanni Mattsson; Amanda Olsson; [2021]
    Nyckelord :Consumer behaviour; COVID-19; Decision-making process; Post-purchase behaviour; Post-purchase engagement; EKB-model; Social technographic ladder; Social distancing; Millennials; Social media; Social shopping; Collective intelligence;

    Sammanfattning : Since the COVID-19 outbreak, countless studies have been conducted about the pandemic regarding people's physical and mental health, but there is a significant gap on the persistent effects on consumer behaviour. Hence, this thesis aimed to investigate if there is a relationship between the social constraints as a consequence of the COVID-19 pandemic and the potential increased engagement of post-purchase behaviour. LÄS MER

  5. 5. Etik spelar roll i religionskunskap : En kvalitativ studie om hur man kan använda rollspel som metod i undervisning om etik i religionskunskap

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Hilda Eriksson; Evelina Mattsson; [2020]
    Nyckelord :Religionskunskap; etik; estetiska lärprocesser; rollspel; drama; handlingsinriktat perspektiv;

    Sammanfattning : I denna studie analyseras den estetiska lärprocessen rollspel som metod i undervisning om etik. Syftet med studien är att undersöka hur rollspel kan användas för att eleverna ska utveckla sitt etiska förhållningssätt samtidigt som de tränar olika förmågor. LÄS MER