Sökning: "företag uppfattningar"

Visar resultat 1 - 5 av 436 uppsatser innehållade orden företag uppfattningar.

  1. 1. Att behålla bankanställda - En kvalitativ studie om employee retention utifrån ett identitetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Pernmyr; Sanina Salihovic; [2024-02-13]
    Nyckelord :employee retention; social identitetsteori; social identitet; professionell identitet; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Svenskar byter jobb allt oftare och denna rörlighet på arbetsmarknaden är kostsam för arbetsgivarna. Då det har visat sig att frivillig personalomsättning i många fall skulle kunnat kunnat motverkas av arbetsgivaren är det relevant att utforska hur organisationer kan arbeta med bibehållandet av personal. LÄS MER

  2. 2. Dålig stämning i kyldisken? Konsumentens uppfattning av Oatlys marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Fahlström; Mimmi Olsson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Oatly; Marknadsföring; Differentiering; Konsumentuppfattning; Beteendeförändring;

    Sammanfattning : Inledning: Som svar på den långa traditionen av mejerikonsumtion producerar varumärket Oatly alternativa produkter framställda på havre (Oatly, u.å). LÄS MER

  3. 3. Jämställdhetsplanen, en organisatorisk snuttefilt eller ett förbättringsverktyg? En kvalitativ studie om en koncernavdelnings jämställdhetsarbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennifer Valladares; Lovisa Lindholm; [2023-02-16]
    Nyckelord :jämställdhetsarbete; jämställdhetsplan; särkoppling; legitimitet; organisation; genus; gender work; gender planning; decoupling; legitimacy; organization; gender;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka företags jämställdhetsarbete. Empiriska data har samlats in genom kvalitativa intervjuer bland tolv anställda chefer och anställda på en koncernavdelning i ett multinationellt företag där vi undersökt upplevelser och uppfattningar av jämställdhetsarbetet. LÄS MER

  4. 4. En förbättrad kundresa med ett CRM-system som möjliggörare : En fallstudie om framgångsfaktorer för en förbättrad relationmellan en försäkringsförmedlare och dess privatkunder urett kundreseperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lowe Olsson; [2023]
    Nyckelord :Customer relationship management; CRM; CRM-system; success factors; customer journey; customer satisfaction; customer expectations; communication.;

    Sammanfattning : Att utveckla bra relationer med sina kunder är en avgörande faktor för ett företags framgång. Deinteraktioner med företaget som kunden gör kan ses som en resa där bland annat framgångsfaktorernakommunikation, transparens och intern kompetens är väsentliga för en stor kundnöjdhet. LÄS MER

  5. 5. The Importance of a well-functioning management System and Communication in Achieving Organizational Success

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Victoria Löfgren; [2023]
    Nyckelord :Communication; continuous improvements; management system; quality; leadership; organizational structure; organizational strategy; Kommunikation; ständiga förbättringar; ledningssystem; kvalitet; ledarskap; organisationsstruktur; organisationsstrategi;

    Sammanfattning : The thesis aims to investigate the various factors that impact the management system, organizational structure, communication, and growth and how the management system can improve organizational outcomes. To achieve this, a case study approach was used, with 134 employees from the organization invited to participate in the questionnaire to share their perceptions of the management system. LÄS MER