Sökning: "marknadsföringens roll"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden marknadsföringens roll.

  1. 1. Människa vs. Maskin : En studie om Artificiell Intelligens i marknadsföringens värld.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karolina Thollander; Johanna Malm Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; B2B marketing; Digital marketing; Marketing mix; ChatGPT; AI in digital marketing; Artificiell Intelligens; B2B-marknadsföring; Digital marknadsföring; Marknadsföringsmix; ChatGPT; AI inom digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Artificiell Intelligens, AI, har genom den senaste tidens tekniska utveckling fått en allt större roll inom marknadsföringsarbetet. Denna studie syftar till att undersöka hur ansvariga inom marknadsföring upplever att AI påverkar deras arbete samt hur ett möjligt samarbete mellan AI och människan kan se ut inom marknadsföring. LÄS MER

  2. 2. Snabbt, Snabbare, Snabbast : En kvalitativ studie om informationsstress och snabb digital kultur

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Linnea Gawell; Elias Jämtbäck; [2023]
    Nyckelord :fast culture; information-overload; marketing; snabb kultur; snabbspolad kultur; informationsstress; marknadsföring;

    Sammanfattning : Den digitala underhållningsbranschen utvecklas ständigt där nya innovationer lanseras och konsumtionsmönster förändras. Snabbspolad kultur är ett fenomen som syftar till den trend där våra digitala underhållningsmedier ökar i hastighet. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringens roll i sociala medier och dess effekt på kvinnliga millennials köp av hudvårdsprodukter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Andrey Parominskiy; Sarah Younes; [2022]
    Nyckelord :Social media marketing; Influencer marketing; Millennial women; Skincare industry; Social media engagement behavior; Purchase frequency; Hudvårdsindustrin; Beteende på sociala medier; köpfrekvens;

    Sammanfattning : Aim: In connection with digitalization, companies have increased their use of social media marketing and influencer marketing. Thanks to this, the skincare industry has had a magnificent effect on its sales, where millennial women are a strong target group for its digital marketing. LÄS MER

  4. 4. De kom, de klickade, de övergav

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Kim Thurow; [2022]
    Nyckelord :webbstatistik; e-handel; övergivna kundkorgar; logistisk regression; B2C; köpresa; digital analys; retail; statistik.; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : This thesis analyses web statistics belonging to a national B2C e-commerce in retail. The purpose of the thesis is to investigate abandoned carts amongst logged in customers with at least one product added in to their cart and at least one visit to the payment page. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföringens roll i strävan mot hållbar konsumtion : En kvantitativ studie om konsumenters hållbara köppåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emelie Johansson; Elin Lundin; [2020]
    Nyckelord :Sustainable marketing; sustainable consumption; environmental awareness; purchasing behavior; purchasing decisions; overconsumption; climate change; grocery stores; groceries; Hållbar marknadsföring; hållbar konsumtion; miljömedvetenhet; köpbeteende; köpbeslut; överkonsumtion; klimatförändring; livsmedelsbutiker; dagligvaror;

    Sammanfattning : Title: The role of marketing in the pursuit of sustainable consumption Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Authors: Emelie Johansson, Elin Lundin Supervisor: Zahra Ahmadi and Akmal Hyder Examiner: Agneta Sundström Date: 2020 – 06 Aim: The aim of the study is to examine the extent to which sustainable consumption is perceived and how sustainable marketing influences consumers' purchasing behavior and awareness.   Method: In this study, we have used a quantitative method consisting of a survey. LÄS MER