Sökning: "marknadsföringsverktyg"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet marknadsföringsverktyg.

  1. 1. Influencer Marketings påverkan på köpbeteende och klädkonsumtion hos Millennials & Generation Z

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Helles; Julia Engström; [2022]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Fast Fashion; Consumer behavior; Impulsive buying behavior; The environmental impact of the fashion industry;

    Sammanfattning : Influencer marketing är en effektiv marknadsföringsmetod för att öka köpbeteendet hos konsumenter. Uppsatsens fokus är att undersöka Millenials och Generation Z:s klädkonsumtion av Fast Fashion och hur de påverkas av Influencer marketing samt förhållningssätt till miljöfrågor vid klädköp. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesvärde inom B2B sammanhang : Hur B2B-företag stärker sitt varumärkesvärde med hjälp av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Jasmina Stambolic; Nasimajamila Abudokhan; [2022]
    Nyckelord :Marketing; Social Media; Business-to-Business B2B ; Branding; Brand Equity; Marknadsföring; Sociala medier; Business-to-Business B2B ; Varumärke; Varumärkesvärde;

    Sammanfattning : Problemformulering: Vilka fördelar finns det för B2B-fokuserat företag med att marknadsföra sitt varumärke på sociala medier? Hur använder B2B- fokuserat företag sociala medier för att stärka sitt varumärkesvärde? Vilka sociala mediekanaler är lämpliga för ett B2B-fokuserat företag? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur B2B-fokuserade företag använder sig av sociala medier för att stärka sitt varumärkesvärde. Metod: Uppsatsförfattarna har använt sig av en kvalitativ forskningsmetod med sju semistrukturerade intervjuer för insamling av empiri. LÄS MER

  3. 3. Sponsring eller gåva? : En redogörelse för gränsdragningen utifrån ett inkomstskatterättsligt perspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Julia Dahlin; [2021]
    Nyckelord :Skatterätt; Sponsring;

    Sammanfattning : Sponsring är idag ett vanligt förekommande marknadsföringsverktyg som företag använder sig av för att nå ut till sin valda målgrupp. Sponsring förbättrar både företagets image, goodwill och uppnår sina försäljningsmål. LÄS MER

  4. 4. Konsten att skapa trovärdighet genom influencer marketing : En kvalitativ studie om hur varumärken nyttjar influencers som ett marknadsföringsverktyg för att skapa trovärdighet i sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Pamela Nilsson; Olivia Hiljegren; [2021]
    Nyckelord :influencer marketing; credibility; attractiveness; Source credibility model; word of mouth; attitudes towards online advertising; influencer marketing; trovärdighet; attraktivitet; Source credibility model; word of mouth; attityder mot onlineannonsering;

    Sammanfattning : Att företag använder sig av influencers som ett marknadsföringsverktyg på sociala medier blir allt vanligare att se. Precis som det engelska ursprungsordet influence betyder så handlar influencer marketing om att varumärken använder personer med stora nätverk av följare för att påverka andra konsumenter till varumärkeskännedom och köpbeslut. LÄS MER

  5. 5. Kommunicera CSR genom influencer marketing: utmaningar och möjligheter : – en kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Malin Hornemark; [2021]
    Nyckelord :Influencers; influencer marketing; marketing; advertising; CSR; corporate social responsibility; sustainability; social media; credibility; risks; digital marketing.; Influencers; influencer marketing; marknadsföring; reklam; CSR; corporate social responsibility; hållbarhet; sociala medier; trovärdighet; risker; digital marknadsföring.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att skapa förståelse för hur företag arbetar med CSR och om det är möjligt att använda sig av influencers som marknadsföringsverktyg när detta arbete ska förmedlas. Syftet är också att ta reda på om denna marknadsföring har några underliggande utmaningar och möjligheter. LÄS MER