Sökning: "parasocial interaktion"
Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden parasocial interaktion.
11. Hur man tar sig igenom ett heartbreak och andra viktiga politiska frågor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Sociala medier har blivit en allt viktigare kanal för politiska partier att nå ut med politiska budskap på. Samtidigt tar partiledarna en allt större plats i politiken och blir centralare för partiers valresultat. Denna kvalitativa studie ämnar undersöka hur partiledare personifieras på sociala medier genom en visuell retorisk analys. LÄS MER
12. Intimitet och emotionell kommunikation via Instagram : en kvalitativ studie om influencers sätt att kommunicera
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Sociala medier har blivit en integrerad del av vår vardag och profiler arbetar ständigt med skapandet av identitet, representation och interaktion. Efter sökandet av tidigare forskning uppfattades en avsaknad för studerandet av utformning och påverkan i kommunikationen på Instagram. LÄS MER
13. INFLUENCERS- VÄN ELLER FIENDE? - En kvalitativ intervjustudie om hur tonårstjejer uppfattar influencers
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att skapa en djupare förståelse för hur tonårstjejer uppfattar influencers. Teori: Studiens referensram tar avstamp i Parasociala interaktionsteorin, Social jämförelse-teorin samt identitetsteorier. Metod: En kvalitativ metod innehållande tre stycken semistrukturerade parintervjuer. LÄS MER
14. "EN LAJK KAN BETYDA TUSEN ORD" En kvalitativ studie om hur unga upplever Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Program: Medie- och kommunikationsvetarprogrammet med inriktning PR, opinionsbildning och omvärld Grundnivå Ht 2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidor: 47 Ord: 19 032 Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en djupare förståelse för hur unga upplever Instagram. Teori: Uses & gratifications Metod: Kvalitativa samtalsintervjuer Material: Elva kvalitativa samtalsintervjuer med respondenter i åldrarna 19-25 år. LÄS MER
15. "Den här produkten rekommenderar jag." : en kvantitativ studie i parasocialitet och påverkan på YouTube
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : This Bachelors essay aims to investigate the interaction and relationships between young, Swedish YouTube viewers and the YouTubers they watch from a parasocial point of view, and further discuss the role of these relationships in influencer marketing on YouTube. Moreover, we examine the general effectiveness of influencer marketing through an audience perspective. LÄS MER