Sökning: "social media in job"

Visar resultat 21 - 25 av 121 uppsatser innehållade orden social media in job.

  1. 21. Autenticitet och arbetstillfredsställelse : En kvantitativ studie med tillhörande Scoping Review

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Oscar Westrin; [2022]
    Nyckelord :Authenticity; Work Authenticity; Authenticity at Work; Intrinsic Job Satisfaction; Extrinsic Job Satisfaction; IAM-Work; MSQ-SF.; Autenticitet; Arbetsautenticitet; Intern arbetstillfredsställelse; Extern arbetstillfredställelse; Scoping Review; IAM-Work; MSQ-SF;

    Sammanfattning : Syftet med följande studie var att undersöka Autenticitet i arbetet (Work Authenticity) och arbetstillsfredsställelse (Job Satisfaction) utifrån kvantitativ metod. Autenticitet i arbetet kan förstås som nivån av kongruens mellan en anställds internaliserade attityder och värderingar och dennes beteende utåt i en arbetskontext, d.v. LÄS MER

  2. 22. Sociala mediers betydelse för unga vuxnas förväntningar på sig själva

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Natalie Wolf; [2022]
    Nyckelord :health; social media; self-esteem; identity; expectations; hälsa; sociala medier; självkänsla; identitet; förväntningar; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis was to gain a better understanding of how social media affects young adults’ expectations of themselves, their self-image, and how it in turn is perceived to affect their health. This was investigated using semi-structured interviews. LÄS MER

  3. 23. The Influence of Social Media on Consumer Behavior within the Tourism Industry

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Carla Aicher; Oscar Lundin; [2021]
    Nyckelord :Social media; consumer behavior; tourism; influencer marketing; influencer; tourism influencer; destination marketing.;

    Sammanfattning : With the rise of social media platforms and the phenomenon of social mediainfluencers, consumer behavior has drastically changed within the tourismindustry.A case study was conducted by the authors to determine the ways consumerbehavior within the tourism industry has been affected by social media. LÄS MER

  4. 24. “Jag vill inte att de ska se mig som en typiskt tjejig tjej och då se ner på min kompetens” : En intervjustudie om genusbarriärer i den svenska IT-branschen

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ella Andersson; Josefin Hasselqvist Haglund; [2021]
    Nyckelord :Sweden; women; barriers; IT industry; technology as gendered; gender power relations; gender equality; Sverige; kvinnor; barriärer; IT-branschen; könspräglad teknologi; könsmaktsordning; jämställdhet;

    Sammanfattning : I Sverige ökar antalet kvinnor som är intresserade av ett jobb inom IT-branschen medan andelen kvinnor som arbetar i branschen minskar. Denna studie utforskar detta fenomen ur ett företagsekonomiskt och ett medie- och kommunikationsvetenskapligt perspektiv. LÄS MER

  5. 25. Sharenting, ett etiskt dilemma : En studie av familjer på YouTube

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Jessica Sjöholm; Jenny Lidenalv; [2021]
    Nyckelord :Sharenting; sociala medier; YouTube; mediekultur; parents och sharing;

    Sammanfattning :  A picture tells more than a thousand words. When our parents grew up they had a camera with a film roll that they elicited to put in a frame on our walls with a purpose to show to friends and families that visited our home. Kids of today are on social media in front of hundreds of spectators before they are even born. LÄS MER