Sökning: "undervisning i spanska"
Visar resultat 21 - 25 av 67 uppsatser innehållade orden undervisning i spanska.
21. Undervisning om ord i grundskolans moderna språk
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Framgångsrika undervisningsmodeller för att utveckla ordinlärning är direkt avhängiga av valet av metoder och framförallt hur väl lärarna lyckas anpassa dessa till eleverna. Detta, samt den ständigt pågående debatten angående det traditionella glosförhörets för- och nackdelar fick mig att ägna denna studie åt att penetrera hur ett urval lärare i moderna språk arbetar idag, vad som utmärker respektive metod och vilka faktorer som driver lärarna i en de ena eller andra riktningen. LÄS MER
22. Lärarna, låtarna och lusten : Om didaktiska musikaktiviteter i spanskundervisningen
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktikSammanfattning : En undersökning av hur lärare i spanska, åk 6-9 och gymnasiet, använder musik i sin undervisning, vilka dessa aktiviteter är och syftet med dem. Studien visar att musik och sång bl.a är gynnsam för att undervisa kultur och att musikaktiviteter har motiverande effekter. . LÄS MER
23. Strategier för moderna språk : En kvalitativ studie om lärarnas strategier i ämnet spanska som språkval i årskurs 7-9
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen handlar om lärarne strategier för moderna språk i ämnet spanska på grundskolan. Syftet är att undersöka hur lärarna uppfattar begreppet av strategier och att få information om hur de arbetar med sådana strategier under lektioner. LÄS MER
24. Subjektspronomina i spanskaundervisningen : Om tolkningen av nollsubjektsparametern i undervisningen av spanska som L2 och hur den påverkar elevernas användning av subjektspronomina samt automatisering av verbböjning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : The aim of this paper is to study whether there is a correlation between how subject pronouns are introduced in Spanish teaching and the pupils' difficulties regarding both their use and the understanding of verb conjugation. What is being investigated is: a) to what extent and in what contexts subject pronouns appear in Spanish textbooks, and b) how secondary education teachers of Spanish work with subject pronouns in the classroom. LÄS MER
25. Realia i textböcker : En undersökning av realia i textböcker i spanska för årskurs 7–9
M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to find out to what extent and what frequency realia is highlighted in Spanish textbooks for year 7–9. As realia is a wide concept this study has focused on geography, history and music. LÄS MER