Sökning: "varumärkesuppbyggnad"
Visar resultat 11 - 15 av 49 uppsatser innehållade ordet varumärkesuppbyggnad.
11. Från produktvarumärkning till företagsvarumärkning : en fallstudie av matföretaget Paul och Thoms omprofilering
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Omprofilering kan förklaras som ett sätt att modifiera eller bygga upp nya varumärkesdelar som syftar till att skapa en ny image eller en differentierad position i intressenternas medvetande. Det är ett sätt att skapa fördelar och en identitet som sticker ut gentemot företags konkurrenter. LÄS MER
12. LCA-baserad miljövärdering av byggd miljö : En enkätundersökning av Miljöbelastningsprofilen
M1-uppsats, KTH/ByggvetenskapSammanfattning : Undersökningens syfte är att hitta hinder (barriärer) och möjligheter för ökad användning av Livscykelanalys-baserade (LCA-baserade) verktyg, såsom Miljöbelastningsprofilen (MBP) för den byggda miljön. År 2006 kom jag i kontakt med en forskningsprojektgrupp som ville vidareutveckla och förenkla Miljöbelastningsprofilen för att göra den mera användarvänlig. LÄS MER
13. Platsers varumärkesuppbyggnad – ett pussel.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I och med vår världs globalisering har konkurrensen mellan platser om resurser, företagsamhet, investeringar, besökare och invånare ökat. Till följd av detta är det idag viktigt att differentiera sig genom att engagera sig i platsutveckling genom uppbyggnaden av platsens varumärke. LÄS MER
14. En historias dolda kraft : en fallstudie på Saltå Kvarn om storytelling och varumärkesuppbyggnad i sociala medier
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : På en marknad där välutvecklad teknik och kunskap inte längre fungerar som ett konkurrensmedel är det svårt för företag att skapa och tillhandahålla en unik produkt. Med ett starkt varumärke kan företag differentiera sig från andra aktörer med liknande produkter. LÄS MER
15. Konsten att enas under ett varumärke : Intern varumärkesuppbyggnad på Nordiska Kompaniet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine how a company with a single brand is perceived as uniform, as well as how they use internal brand building to reconcile various competing actors within one brand. Furthermore the aim is to examine how staff, through internal brand building processes, perceives and identifies themself with the values of the common brand. LÄS MER