Sökning: "Marketing Theory relationer"

Visar resultat 6 - 10 av 52 uppsatser innehållade orden Marketing Theory relationer.

  1. 6. Engagerande innehåll : En studie om hur innehåll påverkar engagemang på företaget Estrids Instagram-konto

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Mathilda Elebjörk; [2022]
    Nyckelord :Engagement; Instagram; uses and gratification theory; social media; relationship marketing; Engagemang; Instagram; användarmodellen; sociala medier; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Med det ökade användandet av visuellt baserade sociala medier har Instagram blivit en viktig plattform för företag att skapa och stärka relationer med sina kunder. Genom att skapa innehåll baserat på kundens behov kan öka kundengagemanget vilket i sin tur har stor påverkan på kundrelationen och företagets försäljning. LÄS MER

  2. 7. ”I betalt samarbete med…” : En språkvetenskaplig studie om influencers reklam på sociala medier, parasociala relationer, identiteter och värderingar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Svenska

    Författare :Ida Barck; [2022]
    Nyckelord :Instagram; Influencer; Marketing; Influencer Marketing; Multimodal analysis; Visual grammar; Social semiotic; Appraisal theory; Instagram; Influencer; Marknadsföring; Systemiskt funktionell grammatik; SFG; Socialsemiotik; Appraisal;

    Sammanfattning : Samtidens reklam har i takt med digitaliseringens utveckling nått ett maktskifte. En populär marknadsföringsstrategi i den nutida reklamen som växer explosionsartat och omsätter miljarder är att använda influencer marketing för att nå ut till sin målgrupp. LÄS MER

  3. 8. Köpbeteende av energi- och funktionsdryck : Hur attityd och hälsorisker påverkar konsumtionen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hanna Blomstrand; Pernilla Sofia Lejdström; Mattias Johansson; [2021]
    Nyckelord :Attitudes; marketing; digital marketing; energy drink; functional beverage; health risks; awareness.; Attityder; marknadsföring; digital marknadsföring; energidryck; funktionsdryck; hälsorisker; medvetenhet.;

    Sammanfattning : Vår uppsats undersöker och behandlar digital marknadsföring, attityd och medvetenheten om de hälsorisker som är förenade med energi- och funktionsdrycksbranschen. Idag är konsumtionen av energi- och funktionsdryck omdiskuterad, i Sverige har flera företag aktivt valt att marknadsföra sina produkter som en funktionsdryck riktad till träning istället för den ”vanliga” energidrycken. LÄS MER

  4. 9. Influencer marketing : en studie om konsumentens relation till ett företag

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lina Karlsson; Josefine Hjelte; [2021]
    Nyckelord :Social media; Influencer marketing; Consumer behavior; Credibility; Relationshipmarketing; Attitude; Brand loyalty; Sociala medier; Influencer marketing; Konsumentbeteende; Trovärdighet; Relationsmarknadsföring; Attityd; Varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Idag är sociala medier en stor del av många människors liv och något som utvecklats markant de senaste åren. Många företag figurerar därför på sociala medier och samarbetar med kända profiler och influencers för att kommunicera ut sina produkter. LÄS MER

  5. 10. Svenska aktiebolags redovisning av lojalitetsprogram och IFRS 15 inverkan på redovisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ludvig Andersson; Rasmus Björklund; [2021]
    Nyckelord :IFRS 15; loyalty program; breakage rate; five-step model; IFRS 15; lojalitetsprogram; breakage rate; femstegsmodellen;

    Sammanfattning : Background: The prevalence of loyalty programs used to attract and keep customers loyal to the company by making return purchases has increased in the marketing strategy used by more and more companies. It is in the nature of a wide variety of loyalty programs to offer consumers benefits in the future causing a liability for the offering business. LÄS MER