Sökning: "Modererande effekt"
Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden Modererande effekt.
1. Sambandet mellan ekonomistyrning och bolagsstyrning : En studie om hur sambandet mellan ekonomistyrning och bolagsstyrning kom till uttryck vid kollapsen av HQ Bank
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Examensarbete, Civilekonomprogrammet med inriktning Controller, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Växjö, Vårterminen 2023. Titel: Sambandet mellan ekonomistyrning och bolagsstyrning: En studie om hur sambandet mellan ekonomistyrning och bolagsstyrning kom till uttryck vid kollapsen av HQ Bank. LÄS MER
2. Att dela eller inte dela? : En kvantitativ studie om sambandet mellan stress och kunskapsdelning på arbetsplatsen
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Arbetsrelaterad stress kan relateras till arbetstagarnas hälsa och bidrar till hög personalomsättning och ökade kostnader. Samtidigt är kunskapsdelning en betydande resurs för organisationers förmåga att ta vara på kunskap, främja medarbetarnas välmående samt behålla sin personal. LÄS MER
3. Har Psykologisk (In)Flexibilitet en modererande effekt : Barndomstrauman och psykisk hälsa i vuxen ålder
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
4. Resultatjustering genom goodwill
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : När IFRS 3 gavs ut 2005 innebar detta att företag årligen skall pröva nedskrivningsbehovet enligt IAS 36 och överge den gamla avskrivningsmetoden. Detta innebar att företagsledare nu skulle bedöma huruvida det fanns ett nedskrivningsbehov för företagets goodwill, och bedömningen företagsledare skall utföra enligt IAS 36 medför subjektivitet och således även godtycke. LÄS MER
5. Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Kundrespons : En kvantitativ studie om SMMA, Varumärkesassociation och Kundrespons på den svenska energidrycksmarknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Varumärkesassociation och Kundrespons Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Författare: Alexander Persson & Thomas Diös Handledare: Katarina Arbin Datum: 2023 - januari Syfte: Sociala medier är en viktig kanal för företag att marknadsföra sig genom i dagens samhälle. Hur företag går tillväga i sin kommunikation på sociala medier är minst lika viktigt då det kan påverka kundens uppfattning och respons av varumärket, vilket kan vara avgörande för varumärkens framgång och överlevnad. LÄS MER