Sökning: "No lärare på gymnasium"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden No lärare på gymnasium.

  1. 1. Va äre fö feL på å skrive och taLe mä diaLekt? : En kvalitativ intervjustudie om hur lärare förhåller sig till elevers dialektala inslag i tal och skrift i ämnet svenska

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Fredrik Andersson; [2022]
    Nyckelord :dialekt; bedömning; betyg; talspråk; skriftspråk; språklig medvetenhet;

    Sammanfattning : This study is based on the spoken and written dialectal expressions which I encountered  among students during my practical period in school. The aim of this study is to investigate how many spoken and written dialectal expressions are used by students and, at the same time, if these dialectal expressions may influence Swedish teachers in the assessment process. LÄS MER

  2. 2. Är det ens ensemble? En kvantitativ och kvalitativ studie om ensembleundervisning på distans ur ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Otto Johansson; [2021]
    Nyckelord :Distansundervisning; Elevperspektiv; Gymnasium; Motivation; Musikundervisning; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Distance education; Music education; Remote learning; Student perspective; Educational science; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : During the Covid-19 pandemic, all Swedish high schools had to shift their education to distance learning, which led to new challenges for both teachers and students. The aim of this study is to increase the knowledge about students’ perspective of distance ensemble education. LÄS MER

  3. 3. En motiverande el- och kontrabasundervisnig - En studie om vad baslärare på estetiska programmet kan göra för att väcka motivation hos sina elever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Isa Savbrant; [2020]
    Nyckelord :Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; El- och kontrabasundervisning; Estetiska programmet; Motivation; Musik; Pedagogik; Electric bass and double bass education; Arts programme; Music; Pedagogy; Educational Science; Music Education.; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur el- och kontrabaslärare i gymnasieskolan arbetar för att väcka och bibehålla motivation hos sina elever. Jag har valt att göra denna studie då jag sett och upplevt att elevers motivation påverkar undervisningen i hög grad. LÄS MER

  4. 4. Har lärare en viss personlighet? : En kvantitativ studie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Jim Hermansson; Sally Wertwein Samuelsson; [2019]
    Nyckelord :Teacher’s personality; The Big Five; Gender; University; Secondary school; Lärares personlighet; The Big Five; Kön; Universitet; Sekundär utbildning;

    Sammanfattning : Föreliggande studie undersöker om lärare har en universal personlighetstyp inom fem-faktor modellen och om det finns någon signifikant skillnad mellan kön och personlighet hos lärare. Ämnet är av intresse då det för närvarande är brist på lärare i Sverige och yrket är i behov av höjd attraktivitet. LÄS MER

  5. 5. Hur insatt är du i hur du betygsätts? : En kvantitativ studie om gymnasieelevers uppfattningar om bedömning och betygsättning i idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Danys Cabrera Basurto; Sofia Harlin; [2016]
    Nyckelord :school; curriculum; physical education; high school; gender; students; teacher; skola; läroplan; idrott och hälsa; gymnasium; kön; elever; lärare;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien var att beskriva och analysera gymnasieelevers uppfattningar om hur bedömning och betygssättning sker i ämnet idrott och hälsa, samt om det finns några skillnader i uppfattning mellan killar och tjejer. Frågeställningarna var: 1. LÄS MER