Sökning: "No lärare på gymnasium"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden No lärare på gymnasium.
1. Va äre fö feL på å skrive och taLe mä diaLekt? : En kvalitativ intervjustudie om hur lärare förhåller sig till elevers dialektala inslag i tal och skrift i ämnet svenska
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : This study is based on the spoken and written dialectal expressions which I encountered among students during my practical period in school. The aim of this study is to investigate how many spoken and written dialectal expressions are used by students and, at the same time, if these dialectal expressions may influence Swedish teachers in the assessment process. LÄS MER
2. Är det ens ensemble? En kvantitativ och kvalitativ studie om ensembleundervisning på distans ur ett elevperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : During the Covid-19 pandemic, all Swedish high schools had to shift their education to distance learning, which led to new challenges for both teachers and students. The aim of this study is to increase the knowledge about students’ perspective of distance ensemble education. LÄS MER
3. En motiverande el- och kontrabasundervisnig - En studie om vad baslärare på estetiska programmet kan göra för att väcka motivation hos sina elever
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur el- och kontrabaslärare i gymnasieskolan arbetar för att väcka och bibehålla motivation hos sina elever. Jag har valt att göra denna studie då jag sett och upplevt att elevers motivation påverkar undervisningen i hög grad. LÄS MER
4. Har lärare en viss personlighet? : En kvantitativ studie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Föreliggande studie undersöker om lärare har en universal personlighetstyp inom fem-faktor modellen och om det finns någon signifikant skillnad mellan kön och personlighet hos lärare. Ämnet är av intresse då det för närvarande är brist på lärare i Sverige och yrket är i behov av höjd attraktivitet. LÄS MER
5. Hur insatt är du i hur du betygsätts? : En kvantitativ studie om gymnasieelevers uppfattningar om bedömning och betygsättning i idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien var att beskriva och analysera gymnasieelevers uppfattningar om hur bedömning och betygssättning sker i ämnet idrott och hälsa, samt om det finns några skillnader i uppfattning mellan killar och tjejer. Frågeställningarna var: 1. LÄS MER