Sökning: "Organisation Nordea"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Organisation Nordea.

  1. 1. Bankers hållbarhetsredovisning och innehållets relevans för deras intressenter : en fallstudie på företag inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :August Engström; Helena Nguyen; [2018]
    Nyckelord :hållbarhetsrapportering; hållbar utveckling; drivkrafter; transparens; jämförbarhet; intressenter; regelverk;

    Sammanfattning : Recently, a new directive on sustainability reporting has been introduced in the European Union, which states that all major companies within the union are required to establish a sustainability report for the public. One reason for this is that stakeholders in society demand transparency and openness in sustainability issues that concern the social and environmental impact of corporations. LÄS MER

  2. 2. Digitaliseringens inverkan på medarbetarskap och ledarskap. En fallstudie av Nordea Bank AB

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Frida Carlsson; Linda Simonsson; [2018]
    Nyckelord :Digital transformation; contingency theory; employeeship; leadership; mobility; workplace area; change of behaviour; communication; banking industry; Digital transformation; contingency teori; medarbetarskap; ledarskap; mobilitet; arbetsplatsutformning; beteendeförändring; kommunikation; bankbranschen;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har reformerat många aspekter av vårt samhälle och den pågående digitala utvecklingen är oundviklig. Organisationer tvingas därmed till två val; att genomgå förändring eller försvinna från marknaden. LÄS MER

  3. 3. Lojalitet är sällsynt - om du hittar det, behåll det : En studie om de svenska storbankernas arbetssätt med kundlojalitet i en digitaliserad värld.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Rana Baikoglu; Evelina Thörnblad; [2017]
    Nyckelord :Digitalization; customer loyalty; customer satisfaction; trust; communication; competence; Digitalisering; kundlojalitet; kundnöjdhet; förtroende; kommunikation; kompetens;

    Sammanfattning : Digitalization has come to represent a larger part of people’s everyday lives. The technology makes it possible to conduct bank errand at all hours. Therefore, the use of digital services has increased remarkable the past years. LÄS MER

  4. 4. Too Sustainable to Fail? En ekonomisk analys av Corporate Social Responsibility i svenska storbanker

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Nationalekonomi

    Författare :Anna Backman; Amanda Nordström; [2016]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; Svenska storbanker; Handelsbanken; Nordea;

    Sammanfattning : Denna uppsats utreder syftet med Corporate Social Responsibility (CSR) i de fyra svenskastorbankerna - Svenska Handelsbanken, Nordea, Skandinaviska Enskilda Banken (SEB) ochSwedbank. Uppsatsen är en teoretisk ansats till att analysera den kortsiktiga samt långsiktigafinansiella lönsamheten av CSR i bankerna, och använder en referensram av nationalekonomiskteori och tidigare forskning på området. LÄS MER

  5. 5. Agil Uppskalning för Distribuerade Scrum Team : En fallstudie om agil uppskalning utförd hos Nordea Digital Banking

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Fredrik Norberg; [2016]
    Nyckelord :Agil uppskalning; distribuerade team; agila metoder; SCRUM; SAFe;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine how Nordea could take on agile scaling, focusing on a unit of distributed Scrum teams within their departmentfor digital banking. The aim was to be achieved by attempting to identify appropriate methods and best practices - for scaling agile - to implement for the unit's success. LÄS MER