Sökning: "att förändra attityder"

Visar resultat 1 - 5 av 192 uppsatser innehållade orden att förändra attityder.

  1. 1. Interactive infographics for communicating sustainability : Use of an interactive infographic in explaining a complex sustainability framework for companies

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Rodrigo Esparza Salas; [2023]
    Nyckelord :interactivity; sustainability; informative illustration; information graphics; user experience; engagement; interaktivitet; hållbarhet; informativ illustration; informationsgrafik; användarupplevelse; engagemang;

    Sammanfattning : The natural world is under immense and increasing pressure caused by human activity. The adjustment from a state of declining nature to a more sustainable world requires changes of social and economic activities by individuals, societies, and the private sector. LÄS MER

  2. 2. Patienters attityder till återbrukade hörapparater : ur ett hållbarhetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Josefin Persson; Hannah Söderström; [2023]
    Nyckelord :Sustainable development; Hearing aids; Environment; Agenda 2030; Regional; Attitude; Patient; Technology; Hållbar utveckling; Hörapparater; Miljö; Agenda 2030; Region; Attityd; Patient; Teknik;

    Sammanfattning : Bakgrund: År 2050 förväntas en fjärdedel av världens befolkning ha någon form av hörselnedsättning och år 2021 förskrevs 91 453 hörapparater till patienter från olika regionala hörselmottagningar i Sverige. Förenta nationerna har tagit fram Agenda 2030 för att främja hållbar utveckling varav mål 12 syftar till att förändra världens konsumtions- och produktionsmönster. LÄS MER

  3. 3. Män och våldtäktsmyter : En scoping review om mäns attityder till våldtäkt och förändring genom utbildning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Emma Pihlsgård; Fanny Wallin; [2023]
    Nyckelord :Rape myths; attitudes; rape; gender theory; Våldtäktsmyter; attityder; våldtäkt; genusperspektiv;

    Sammanfattning : Purpose: Rape is a wide-spread problem which incuse society. Rape leads to negative physical, mental, and social consequences for victims. LÄS MER

  4. 4. Unga konsumenters attityder till socialt ansvarstagande inom varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alma Sander; Carl Lindblad; [2023]
    Nyckelord :CSR; young consumers; social responsibility; strategic communication; sustainable brand communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka unga konsumenters attityder till företags sociala ansvarstagande. Forskningsfrågorna är 1. Hur ser unga konsumenters attityder ut till socialt ansvarstagande? 2. LÄS MER

  5. 5. När PH blir PK: En kvalitativ fallstudie om socialt ansvarstagande för realityprogram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Tilde Sinnerdal; [2023]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; varumärkeshantering; varumärkesidentitet; realityprogram; Uses and Gratifications Theory; Corporate Social Responsibility; Vision-Culture-Image Alignment Model; semistrukturerade intervjuer; Paradise Hotel; Paradise; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie har syftat till att undersöka effekten av ökat socialt ansvar bland realityprogram på tittarnas attityder. För att undersöka syftet har vi genomfört en fallstudie som studerar realityprogrammet Paradise Hotel. Programmet har antagit ett mer socialt ansvarsfullt koncept i deras nya format Paradise. LÄS MER