Sökning: "csr retorik"
Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden csr retorik.
16. CSR-kommunikation inom dagligvaruhandeln : En retoriskt textanalys av ICA och Axfoods hållbarhetsredovisningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera CSR-kommunikationen från Sveriges två största livsmedelskoncerner, ICA och Axfood, under åren 2012 och 2013. Denna analys kommer att göras utifrån företagens officiella hållbarhetsredovisningar. LÄS MER
17. Finns tröjan i grönt? : En retorisk analys av H&Ms Conscious Actions Sustainability Report.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : As consumers we want to know from whom we buy, what we buy and the impact the company has on our planet. In recent years there been an increasing number of scandals concerning child labour, dangerous chemicals and falsely labelled meat. LÄS MER
18. Förtroendeskapande hållbarhetsredovisning
Kandidat-uppsats, Avdelningen för retorikSammanfattning : Ett av huvudmålen med års- och hållbarhetsredovisningar har tidigare konstaterats vara att skapa förtroende för och att legitimera ett företags handlingar. Vid studier av redovisning utifrån ett retoriskt perspektiv blir därför ethosbegreppet särskilt intressant. LÄS MER
19. Drick med måtta och spela lagom! : En studie i hur statliga bolag konstruerar trovärdighet i relation till motstridiga syften i verksamheten
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : I denna studie analyseras hur de statliga bolagen Systembolaget och Svenska spel går tillväga för att skapa trovärdighet i sin omgivning av kunder och intressenter. Undersökningen är genomförd på informativ och extern kommunikation som finns på bolagens hemsidor, varav två reklamfilmer även visas i svensk tv. LÄS MER
20. When I grow up : En retorisk och semiotisk studie om ansvarsretorik hos Svenska Spel, angående minderåriga.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This essay is a qualitative study of the Swedish joint-stock company Svenska Spel AB’s television commercial from 2008. The commercial is called “Spela lagom - When I grow up”, and is meant to serve as an informational commercial about being underaged in situations regarding gambling. LÄS MER