Sökning: "instagram idrott"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden instagram idrott.
1. SOCIALA MEDIERS PÅVERKAN PÅ TRÄNINGSMOTIVATION HOS STYRKELYFTARE & BÄNKPRESSARE
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka ifall det finns något samband mellan emotionell koppling till de sociala medieplattformarna Facebook, Instagram och TikTok och upplevdidrottsmotivation hos svenska styrkelyftare och bänkpressare. Samt ifall det finns några skillnader mellan könskategorier och tävlingsnivåer. LÄS MER
2. Bilden av bilden,Publiceringar för olika publiker : En netnografisk studie om lärares Instagrampubliceringar i ämnet idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka vad gymnasielärare och högstadielärare i idrott och hälsa väljer att publicera på skolans officiella Instagramkonto. Detta ska ge en förståelse för vilka moment och aktiviteter som premieras, samt i vilken miljö som undervisningen sker i. LÄS MER
3. Idrottares varumärke på Instagram : En kvalitativ, retorisk analys av svenska idrottsprofilers varumärkesbyggande på Instagram
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Sociala medier är en viktig plattform för organisationer och individer när det kommer till att bygga ett varumärke. Genom att strategiskt planera sin kommunikation kan bland annat politiker, filmstjärnor och idrottare bygga upp sina personliga varumärken för att skapa relationer med sina följare. LÄS MER
4. Till vem vänder sig Magda, Uffe, Micke och Bettan? : En sociolingvistisk undersökning av Moderater och Socialdemokrater på Instagram.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Detta är en sociolingvistisk studie som genom diskursanalys har kartlagt deiktisk närhet i Instagraminlägg, publicerade på fyra politikers Instagramsidor under december månad år 2021 och januari månad år 2022. Även benämning av skatter och bidrag har undersökts i studien, samt vilka samhällsgrupper som påverkas av budskapen i inläggen. LÄS MER
5. Self-branding on elite level : How female athletes use social media for empowerment
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Professional athletes use social media for many different purposes. That includes sharing personal lives, sport achievements as well as endorsements and branding activities with sponsors. LÄS MER