Sökning: "instagram idrott"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden instagram idrott.

  1. 1. SOCIALA MEDIERS PÅVERKAN PÅ TRÄNINGSMOTIVATION HOS STYRKELYFTARE & BÄNKPRESSARE

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Josua Lipka; [2023]
    Nyckelord :Keywords: sport; powerlifting; bench-press; motivation; sports motivation; social media; Facebook; Instagram; TikTok; Sport motivation scale-II SMS-II ; Multidimensional Facebook Intensity Scale MFIS ; idrott; styrkelyft; bänkpress; motivation; idrottsmotivation; sociala medier; Facebook; Instagram; TikTok; Sport motivation scale-II SMS-II ; Multidimensional Facebook Intensity Scale MFIS ;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka ifall det finns något samband mellan emotionell koppling till de sociala medieplattformarna Facebook, Instagram och TikTok och upplevdidrottsmotivation hos svenska styrkelyftare och bänkpressare. Samt ifall det finns några skillnader mellan könskategorier och tävlingsnivåer. LÄS MER

  2. 2. Bilden av bilden,Publiceringar för olika publiker : En netnografisk studie om lärares Instagrampubliceringar i ämnet idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Filip Heinvall; Petter Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Netnografi; Instagram; Dramaturgiska fasader;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka vad gymnasielärare och högstadielärare i idrott och hälsa väljer att publicera på skolans officiella Instagramkonto. Detta ska ge en förståelse för vilka moment och aktiviteter som premieras, samt i vilken miljö som undervisningen sker i. LÄS MER

  3. 3. Idrottares varumärke på Instagram : En kvalitativ, retorisk analys av svenska idrottsprofilers varumärkesbyggande på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emil Karlsson; Ludwig Strömsten; [2022]
    Nyckelord :Sports; gender; social media; Instagram; stereotypes; brand; rhetoric; visual rhetoric; Idrott; genus; sociala medier; Instagram; stereotyper; varumärke; retorik; visuell retorik;

    Sammanfattning : Sociala medier är en viktig plattform för organisationer och individer när det kommer till att bygga ett varumärke. Genom att strategiskt planera sin kommunikation kan bland annat politiker, filmstjärnor och idrottare bygga upp sina personliga varumärken för att skapa relationer med sina följare. LÄS MER

  4. 4. Till vem vänder sig Magda, Uffe, Micke och Bettan? : En sociolingvistisk undersökning av Moderater och Socialdemokrater på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Sandra Johansson; [2022]
    Nyckelord :Diskursanalys; sociolingvistik; deiktiska rum; tilltal; omtal; bidrag; skatt; Moderaterna; Socialdemokraterna;

    Sammanfattning : Detta är en sociolingvistisk studie som genom diskursanalys har kartlagt deiktisk närhet i Instagraminlägg, publicerade på fyra politikers Instagramsidor under december månad år 2021 och januari månad år 2022. Även benämning av skatter och bidrag har undersökts i studien, samt vilka samhällsgrupper som påverkas av budskapen i inläggen. LÄS MER

  5. 5. Self-branding on elite level : How female athletes use social media for empowerment

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Stephanie Wiebach; [2022]
    Nyckelord :social media; feminism; empowerment; sports; athletes; self-branding; media; economics; management; ethics; digital marketing; internet; diversity; society; female athletes; new media; strategy; sociala medier; feminism; egenmakt; idrott; atlet; self-branding; media; ekonomi; hantering; etik; digital marknadsförare; internet; mångfald; samhälle; kvinnliga idrottare; nya medier; strategi;

    Sammanfattning : Professional athletes use social media for many different purposes. That includes sharing personal lives, sport achievements as well as endorsements and branding activities with sponsors. LÄS MER