Sökning: "kandidatuppsats linnéuniversitetet"

Visar resultat 6 - 10 av 125 uppsatser innehållade orden kandidatuppsats linnéuniversitetet.

  1. 6. Stereotypisk kriminalitet? : En kvalitativ studie om professionellas förförståelse av en potentiell relation mellan genus och kriminalitet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Amanda Arvidsson; Elsa Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Behandlingsarbete; Förförståelse; Genus; Kriminalitet; Könsskillnader; Ungdomar;

    Sammanfattning : I denna kandidatuppsats syftar vi till att undersöka professionellas förförståelse av en  potentiell relation mellan genus och kriminalitet samt hur en sådan förförståelse eventuellt påverkar deras bemötande och förhållningssätt gentemot ungdomar som har begått kriminella handlingar och befinner sig i behandling. Studiens metodologiska utgångspunkter har varit hermeneutiskt angreppssätt och kvalitativa ansats. LÄS MER

  2. 7. Sprudlande ambassadöreller nitisk kritiker : En studie hur rekryteringsprocessen kan användas för att utveckla en organisation i offentlig sektor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Ida Johansson; Alicia Ketabati Augustinsson; [2023]
    Nyckelord :Recruitment process; employer branding; recruitment; candidate experience; net promoter score; index; professional relationships; expectations; public sector; Rekryteringsprocess; employer branding; rekrytering; kandidatupplevelse; net promoter score; index; professionella relationer; förväntningar; offentlig sektor;

    Sammanfattning : Sammanfattning Kandidatuppsats i företagsekonomi III, Organisation 15 hp, 2FE78E, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar, VT 2023 Författare: Alicia Ketabati Augustinsson och Ida Johansson Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren Titel: Sprudlande ambassadör eller nitisk kritiker - En studie hur rekryteringsprocessen kan användas för att utveckla en organisation i offentlig sektor   Syfte Syftet med studien är att öka förståelsen för hur undersökning av kandidatupplevelsen kan ligga till grund för utveckling av rekryteringsarbete och employer brand i offentlig sektor. Syftet nås genom att samla in information om kandidaters upplevelse av rekryteringsprocessen i en kommun under en specifik tidsperiod. LÄS MER

  3. 8. "Det ska inte bli vi och dom" : En kvalitativ studie om elevassistenters uppfattningar om inkludering och ett inkluderande arbete med elever i behov av särskilt stöd

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Linna Sernhed; Lovisa Lindkvist; [2023]
    Nyckelord :elevassistenter; elever i behov av särskilt stöd; inkluderande arbete; inkludering;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats var att undersöka hur elever i behov av särskilt stöd inkluderas i skolan genom att undersöka elevassistenters uppfattningar kring inkludering och ett inkluderande arbetssätt. Forskning om elevassistenters inkluderande arbete verkade saknas vilket bidrog till studiens avsikt att belysa elevassistenters perspektiv. LÄS MER

  4. 9. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jogér Sebastian; [2022]
    Nyckelord :turism; måltidsturism; marknadsföring; måltidskultur; kultur; mat; foodie; nation branding; storytelling; profilering;

    Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER

  5. 10. Genus & gränssnitt : En kvalitativ studie om hur stereotypiskt könskodad design påverkar användares upplevelser.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Ellen Määttä; [2022]
    Nyckelord :User Interface; Visual Design; User Experience; Stereotypes; Gendered-Coded Design; Gender.; Stereotyper; könskodning; genus; upplevelse; interaktionsdesign.;

    Sammanfattning : Genus definierar människors sociala kön och genomsyrar samhället genom de föreställningar, idéer och handlingar som förknippas med män respektive kvinnor. Uppfattningar av genus skapas och upprätthålls av genussystem som är konstruerat för att producera stereotyper. LÄS MER