Sökning: "kriskommunikation strategisk kommunikation"
Visar resultat 11 - 15 av 65 uppsatser innehållade orden kriskommunikation strategisk kommunikation.
11. Coronapandemins påverkan på Volvo Cars inköpsavdelning på huvudkontoret i Göteborg
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur en inköpsavdelning på ett globalt företag som Volvo Cars blivit påverkade av coronapandemin och hur de har hanterat krisen. Coronapandemin som anses vara den allvarligaste krisen som den globala befolkningen genomskådat sedan andra världskriget, har skapat enorma problem för företag. LÄS MER
12. ”Drevet går” : En kvalitativ studie om Cancel-kultur och kriskommunikation
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Cancel-kultur är ett nytt begrepp som är en kultur där huvudsyftet när någon begått ett misstag, är att direkt hänga ut personen och få denne exempelvis uppsagd från sitt arbete eller utestängd från en specifik miljö. Det startar oftast med ett drev i sociala medier, vilket innebär att en person har blivit uthängd och leder till en snöbollseffekt där hatet mot denna person snabbt eskalerar. LÄS MER
13. Konsten att (inte) göra en pudel - En kvalitativ fallstudie om kriskommunikation & förtroende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Studien har som syfte att bidra till en nyanserad bild av kriskommunikation som en komplex företeelse genom att undersöka dynamiken i en dubbelkris ur ett flerstämmigt perspektiv. Forskningsfrågorna är centrerade kring hur dynamiken mellan de mest framträdande rösterna i en dubbelkris ter sig och vad en dubbelkris kan ha för implikationer på en myndighets förtroende. LÄS MER
14. "Mörka färger säljer typ knappt"
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Personlig varumärkning är ett koncept som innebär att varumärken och dess image till stor del identifieras med en person. Personliga varumärken kommer med stora fördelar, exempelvis att en djupare relation etableras mellan organisation och konsument, vilket kan vara svårt att uppnå för en mer opersonlig organisation. LÄS MER
15. Att nå ut, nå fram och få gehör. En studie av diskursiv förändring i MSBs kommunikation på Twitter under covid-19 pandemin.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Information, rekommendationer och råd från statliga myndigheter har en stor inverkan på det svenska samhället. Den svenska strategin under covid-19 pandemin har varit omdiskuterad i termer av såväl övergripande krishanteringsstrategi som hur myndigheter kommunicerat allmänna råd och restriktioner till svenska medborgare. LÄS MER