Sökning: "kundlojalitet definition"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden kundlojalitet definition.

  1. 1. Predicting Customer Churn in E-commerce Using Statistical Modeling and Feature Importance Analysis : A Comparison of Random Forest and Logistic Regression Approaches

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Amanda Rudälv; [2023]
    Nyckelord :Customer behavior; E-commerce; Churn prediction; Statistical model; Machine learning; Random forest; Logistic regression; Feature importance; Kundbeteende; E-handel; Kundbortfall; Statistisk modell; Maskininlärning; Random forest; Logistisk regression; Variabelsignifikans;

    Sammanfattning : While operating in online markets offers opportunities for expanded assortment and convenience, it also poses challenges such as increased competition and the need to build personal relationships with customers. Customer retention be- comes crucial in maintaining a successful business, emphasizing the importance of understanding customer behavior. LÄS MER

  2. 2. Fastighetsmäklarens lojala kundbank : Hur en fastighetsmäklare uppfattar och skapar kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Selma Fazlic; Matilda Lavén; [2019]
    Nyckelord :Customer Loyalty; Real Estate Broker; Service Provider; Customer Satisfaction; Word-of-Mouth; Image; Trust; Communication; Sweden; Kundlojalitet; Fastighetsmäklare; Fastighetsbranschen; Tjänsteleverantör; Kundnöjdhet; Word-of-Mouth; Image; Förtroende; Kommunikation; Sverige;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats var att undersöka hur aktivt arbetande fastighetsmäklare uppfattar och skapar kundlojalitet under en fastighetsförsäljning. Eftersom det enligt forskning inte finns någon samstämmig definition av kundlojalitet eller ett ramverk för att skapa det så bör fenomenet undersökas branschvis, i detta fall inom fastighetsbranschen. LÄS MER

  3. 3. Customer journey in B2B SaaS business models

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Mariia Opanasenko; [2017]
    Nyckelord :Customer journey; customer experience; customer success; SaaS; B2B;

    Sammanfattning : In this paper customer journey for B2B SaaS business models was analyzed to study customer experience, customer success and its key performance indicators. The research method is the case study of Supplier Relationship Management SaaS solution provider. LÄS MER

  4. 4. Lönsamhet av CRM hos företag : En fallstudie på vilka mått företag i Sverige använder för att beräkna sin lönsamhet av CRM

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sabrin Al-walai; Kimbo Snismark- Karlsson; [2015]
    Nyckelord :CRM; kundnöjdhet; ROI; lönsamhet; kundrelationer; kundlojalitet; kundlönsamhet; finansiella mått; icke-finansiella mått; CRM-styrkort;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management (CRM) har beskrivits som en filosofi, en teknologi, en strategi, en process och ett IT-system. Det finns ingen allmängiltig definition av CRM vilket har lett till svårigheter att identifiera och definiera tillförlitliga mått vid mätning av dess effektivitet. LÄS MER

  5. 5. Involvering av intressenter i utveckling av tjänstekoncept

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Johan Låås; Sebastian Ström; [2014]
    Nyckelord :Service development; Service design; Customer involvement; User involvement; Process; tjänsteutveckling; tjänstedesign; kundinvolvering; användarinvolvering; process;

    Sammanfattning : Idag skiftar industrin sitt fokus från att producera fysiska produkter till att utveckla tjänster. En ökande konkurrens på marknaden gör att företag måste använda effektiva utvecklingsprocesser för att snabbt lansera tjänster av hög kvalitet. LÄS MER