Sökning: "reklam i kina"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden reklam i kina.

  1. 1. Humor i reklam : en studie i kulturella skillnader

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Gustafsson; Ida Kihl J; Mariam Said; [2016]
    Nyckelord :Humor; Culture; Cross-culture; Hofstede; Humor styles; Sweden; China; Television commercial; Advertising; Consumer behavior; Affiliative humor; Self-enhancing humor; Aggressive humor; Self-defeating humor.; Humor; Kultur; Kulturella skillnader; Hofstede; Humor stilar; Sverige; Kina; TV reklam; Reklam; Konsument beteende; Affiliative humor; Self-enhancing humor; Aggressive humor; Self-defeating humor.;

    Sammanfattning : Den ökade globaliseringen har resulterat i att många organisationer stiger in på denkonkurrenskraftiga internationella marknaden. Detta har influerat organisationer att spridaderas budskap globalt – oftast genom marknadsföring. LÄS MER

  2. 2. “I prefer Asian models over white, because I am Chinese” : En kvalitativ studie om kinesiska utbytesstudenters uppfattningar om västerländska modeller i kinesisk reklam

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Carl Laestander; [2016]
    Nyckelord :Semiotics; qualitative interviews; stereotypes; whiteness; white models; occidentalism; Chinese advertising; Vogue; GQ; China; Semiotik; kvalitativa intervjuer; stereotyper; vithet; vita modeller; occidentalism; kinesisk reklam; Vogue; GQ; Kina;

    Sammanfattning : The aim of this study has been to, from a comparative perspective examine how the use of western models in Chinese advertising are perceived by chinese exchange students living in Sweden. The scientific approach in this study has been both with semiotic picture analysis and qualitative interviews. LÄS MER

  3. 3. Handlar det bara om slumpen, egentligen? : En kvalitativ fallstudie om att anpassa reklambudskap internationellt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anna Bakalarska; Alexandra Schytt; [2015]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; Reklam; Reklambudskap; Anpassning; Interkulturell; Kultur; Hofstede; Maktdistans; Osäkerhetsundvikande; Individualism; Maskulinitet; Långsiktig tidsorientering; Eftergivenhet; IKEA;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar fenomenet anpassning av internationell marknadskommunikation. Tidigare studier har visat på att en anpassning av marknadsföring bör göras, speciellt gällande marknadskommunikation (Mooij, 2004). LÄS MER

  4. 4. Varumärkesplacering i digitala spel : Inverkan av interaktiv belöning och bestraffning på spelarens inställning till och minnesbilder av varumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Yifan Wu; [2014]
    Nyckelord :digital games; brand placement; product placement; reward; penalty; recall; brand attitude; brands; Digitala spel; varumärkesplacering; produktplacering; belöning; bestraffning; återkallande; minnesbild; inställning; varumärken; reklam;

    Sammanfattning : Varumärkesplacering i digitala spel i samband med belöning och bestraffning harundersökts i denna studie. Resultat från tidigare studier på varumärkesplacering i spelanvändes i utformningen av undersökningen. Tidigare undersökningar av belöningoch bestraffning och dess inverkan på minnet studerades också. LÄS MER

  5. 5. Kulturkrock : Vad ett svenskt företag bör ta hänsyn till vid etablering i Kina

    Kandidat-uppsats, JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Deniesé Thorvaldsson; Emma Svensson; [2013]
    Nyckelord :Grafisk Design; Grafisk kommunikation; Visuell kommunikation; Visuella uttryck; Marknadskommunikation; Kulturkrock;

    Sammanfattning : Idag lockas företag från andra länder att etablera sig på den kinesiska marknaden, eftersom Kina genom sin ökade ekonomi nu är en av de ledande länderna i världen. I samband med detta ökar utbudet av marknadsföring för företagen i Kina. LÄS MER