Sökning: "roller och interaktion mellan kunder"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden roller och interaktion mellan kunder.
1. Kunder, kollegor och arbetsgivarens krav : En studie i hur butiksförsäljare hanterar sitt känsloarbete
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna studie beskriver hur butiksförsäljares känsloarbete kan komma att te sig i olika interaktionssituationer inom en kosmetikkedja. Butikssäljarnas känsloarbete undersöks vid interaktion med, kund och kollaga. Vidare undersöks hur arbetsgivaren påverkar de anställdas känsloarbete genom att använda sig av olika incitament. LÄS MER
2. Vem har makten, jag eller du? : En studie om anställdas makt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för PedagogikSammanfattning : Detta är en kvalitativ studie med ett hermeneutiskt perspektiv som berör begreppen makt, interaktion och kommunikation. Vi har valt att använda oss av en abduktiv ansats då vi utgått ifrån både teori och empiri för att få fram vårt resultat. LÄS MER
3. Kundens ansvar i serviceupplevelsen : En studie inom marknadsföring utifrån en servicecentrerad logik.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Diskussionen inom tjänstemarknadsföring har länge handlat om att klassificera skillnader mellan varor och tjänster i termer om greppbarhet. Senare forskning har visat på klassificeringens irrelevans och presenterat en servicecentrerad logik, där erbjudandet i sig spelar roll för värdet. LÄS MER
4. Byggvaruhuskedjors kravställningar på sina leverantörer En studie av bygghandeln i Sverige
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie utreder vilka funktioner och roller som byggvaruhuskedjor efterfrågar att deras leverantörer från träindustrin bör ha i marknadskanalen. Vidare förklaras hur dessa leverantörer bör agera för att möta dessa krav och förväntningar. LÄS MER
5. Konsult - Klient relationer i kunskapsföretag: En fallstudie på Deloitte & Touche
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka ett antal nyckelbegrepp och betydelsen av dessa i interaktionen mellan konsult och klient. Nyckelbegreppen är förtroende, osäkerhet respektive säkerhet, roller och prioriteringar i relationen mellan konsult och klient. LÄS MER