Sökning: "roller och interaktion mellan kunder"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden roller och interaktion mellan kunder.

  1. 1. Kunder, kollegor och arbetsgivarens krav : En studie i hur butiksförsäljare hanterar sitt känsloarbete

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Natasha Casas-Corder; [2012]
    Nyckelord :Känsloarbete; interaktioner; roller; kund; kollegor; regioner och arbetsgivarens påverkan; butiksförsäljare; kosmetikkedja;

    Sammanfattning : Denna studie beskriver hur butiksförsäljares känsloarbete kan komma att te sig i olika interaktionssituationer inom en kosmetikkedja. Butikssäljarnas känsloarbete undersöks vid interaktion med, kund och kollaga. Vidare undersöks hur arbetsgivaren påverkar de anställdas känsloarbete genom att använda sig av olika incitament. LÄS MER

  2. 2. Vem har makten, jag eller du? : En studie om anställdas makt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Pedagogik

    Författare :Jennie Dandanell; Jill Sandell; Jaana Turpeinen; [2011]
    Nyckelord :foucault; interaktion; makt;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie med ett hermeneutiskt perspektiv som berör begreppen makt, interaktion och kommunikation. Vi har valt att använda oss av en abduktiv ansats då vi utgått ifrån både teori och empiri för att få fram vårt resultat. LÄS MER

  3. 3. Kundens ansvar i serviceupplevelsen : En studie inom marknadsföring utifrån en servicecentrerad logik.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Ericsson Rabete; Veronica Berndt; [2011]
    Nyckelord :service; responsibility; service experience; roles; value creation; service quality; service-centered logic; services marketing; interaction; service; ansvar; serviceupplevelse; roller; värdeskapande; servicekvalitet; servicecentrerad logik; tjänstemarknadsföring; interaktion;

    Sammanfattning : Diskussionen inom tjänstemarknadsföring har länge handlat om att klassificera skillnader mellan varor och tjänster i termer om greppbarhet. Senare forskning har visat på klassificeringens irrelevans och presenterat en servicecentrerad logik, där erbjudandet i sig spelar roll för värdet. LÄS MER

  4. 4. Byggvaruhuskedjors kravställningar på sina leverantörer En studie av bygghandeln i Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Ekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Fransson; [2004]
    Nyckelord :Business and economics; marknadskanaler; strategisk utveckling; värdekedjor; industriell försäljning; vertikal integration; industriella nätverk; interaktion; bindningar; industriella inköpsprocesser; återförsäljarkedjor; träindustrin; bygghandeln; byggvaruhuskedjor; byggmaterial; gör det själv marknaden; GDS-marknaden; dynamisk industriell miljö; strukturella förändringar; leverantörsrelationer; byggsystem; affärsutveckling; trävaror; systemförsäljning; systemintegratör; Bauhaus; Beijer Byggmaterial; Byggtrygg; Coop; Hornbach; Interpares; K-Rauta; Optimera; market channels; marketing channels; strategic development; mega-retailers; category-killers; value chains; industrial networks; interaction; purchase processes; retailers; forest industry; supplier relations; building systems; business development; supplier development; do it yourself; DIY-retailers; building material; building merchant; wood products; system integrator; system sales.; Ekonomi;

    Sammanfattning : Denna studie utreder vilka funktioner och roller som byggvaruhuskedjor efterfrågar att deras leverantörer från träindustrin bör ha i marknadskanalen. Vidare förklaras hur dessa leverantörer bör agera för att möta dessa krav och förväntningar. LÄS MER

  5. 5. Konsult - Klient relationer i kunskapsföretag: En fallstudie på Deloitte & Touche

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eva Ross; Maria Axelsson; Jan Ivandi; Isabel Ballin; [2003]
    Nyckelord :konsult; klient; kunskapsföretag; interaktion; relation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka ett antal nyckelbegrepp och betydelsen av dessa i interaktionen mellan konsult och klient. Nyckelbegreppen är förtroende, osäkerhet respektive säkerhet, roller och prioriteringar i relationen mellan konsult och klient. LÄS MER