Sökning: "sociosemiotic"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet sociosemiotic.

  1. 1. SMUTS : En sociosemiotisk analys av Balenciagas "The Mud Show" 2022 utifrån Pierre Bourdieus teori om kapital samt nutida mediala representationer av kriget i Ukraina.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Andrea Rosberg; [2023]
    Nyckelord :Balenciaga; runway; fashion; haute couture; mud; media; war; Ukraine; provocation; capital; taste; Balenciaga; runway; mode; haute couture; lera; media; krig; Ukraina; provokation; kapital; smak;

    Sammanfattning : The main purpose of this study is to examine how the media representation of the war in Ukraine is portrayed in Balenciaga’s runway for "Summer 23" collection in Paris Fashion Week 2022. To reach the objective of this study I used an approach based on a qualitative method with support from theories concerning socio-semiotics, Pierre Bourdieu’s theory of capital, provocation and taste. LÄS MER

  2. 2. Kommunikativa praktiker i det digitala hälsolandskapet : En kvalitativ studie om Min Doktor och 1177

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sanna Engkvist; Amanda Leiva; [2023]
    Nyckelord :health communication; sociosemiotics; digitization; Min Doktor; 1177; hälsokommunikation; sociosemiotik; digitalisering; Min Doktor; 1177;

    Sammanfattning : Syftet med studien är dels att undersöka hur Min Doktor och 1177 kommunicerar via sina webbsidor och applikationer, dels hur användaren upplever kommunikationen. För att uppnå studiens syfte kommer en sociosemiotisk multimodal analys tillämpas för att undersöka hur semiotiska resurser skapar betydelse för användaren. LÄS MER

  3. 3. Normbrytande kampanjaffischer vid tunnelbanestationer : En sociosemiotisk multimodal studie av normbrytande kampanjaffischer

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Jessica Berggren; [2021]
    Nyckelord :Sociosemiotic; multimodal; interpersonal; norm-breaking; campaign posters; Sociosemiotisk; multimodal; interpersonell; normbrytande; kampanjaffischer;

    Sammanfattning : Commercials effect norms and much more, but how does the individual abide to these normativeperceptions in Swedish media? The norm is only first identified when it differs from what is not the norm. Therefor knowledge surrounding the commercials influential power on individuals is needed. LÄS MER

  4. 4. Genrebegreppets varierade uttryck som skrivdidaktisk resurs i grundskolans tidigare år

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Kim Ridell; [2020]
    Nyckelord :conception of genre; genre traditions; early compulsory school; writing discourses; writing pedagogy;

    Sammanfattning : In this study, genre is a central concept. With a theoretical basis in three pragmatical genre traditions, an analytical tool is formulated, making it possible through different criteria to identify varied expressions of the genre notion in the syllabus for Swedish with a focus on early compulsory school and three textbooks with explicit focus on the teaching of genres. LÄS MER

  5. 5. Ett dubbelsidigt mynt – IKEA:s identitet internt och externt : en ideationell studie om IKEA:s betydelseskapande

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Svenska

    Författare :Emma Vågerö; [2019]
    Nyckelord :Linguistics; ideational metafunction; ideational analysis; systemic functional grammar; identity; IKEA; internal; external; vision; fundamental values; values; advertising; ideal reader; communication; Lingvistik; språkvetenskap; ideationell metafunktion; ideationell analys; systemisk-funktionell grammatik; identitet; IKEA; internt; externt; värdegrund; vision; reklam; modelläsaren; kommunikation;

    Sammanfattning : This study aims to examine how meaning and value is created in IKEA’s internal and external means of communication. I want to see if the values expressed in the internal and external communication tangent. I will additionally inspect how IKEA present themselves depending on whether the recipients are internal coworkers or external customers. LÄS MER