Sökning: "tilltal i sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden tilltal i sociala medier.

  1. 1. Filmproduktion och multimodalt meningsskapande - ett ämnesintegrerat projekt i bild och kemi i grundskolans årskurs 4

    Master-uppsats,

    Författare :Klas Öhling; [2019-03-07]
    Nyckelord :Bilddidaktik; multimodalitet; filmberättande; retorik; semiotik; meningsskapande; estetiska lärprocesser; ämnesintegrering;

    Sammanfattning : Studiens resultat visar att eleverna använder och experimenterar med en mängd filmretoriska berättarresurser för att gestalta sina kemilaborationer. Genom att använda sig av bild, text, ljud, musik, grafiska element och kroppsspråk i samklang, via den digitala tekniken, synliggörs multimodalt meningsskapande i flera aspekter. LÄS MER

  2. 2. Intimitet och emotionell kommunikation via Instagram : en kvalitativ studie om influencers sätt att kommunicera

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Louise Kadmark; [2019]
    Nyckelord :emotional communication; intimacy; Instagram; Social Media Influencer; parasocial interaktion; parasocial relation; empathy; expressions; attitudes; representation; caption; multimodal; emotionell kommunikation; intimitet; intimacy; Instagram; Social Media Influencer; parasocial interaktion; parasocial relation; empati; uttryck; interpersonella betydelser; attityder; tilltal; representation; caption; multimodal analys;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit en integrerad del av vår vardag och profiler arbetar ständigt med skapandet av identitet, representation och interaktion. Efter sökandet av tidigare forskning uppfattades en avsaknad för studerandet av utformning och påverkan i kommunikationen på Instagram. LÄS MER

  3. 3. Våga säga nej : en studie av influencers som opinionsbildande aktör

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Louise Wahren; Sandra Skog; [2018]
    Nyckelord :Influencer; opinionsbildning; sociala medier; kändiskapital; textanalys; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka hur användningen av influencers i Systembolagets antilangningskampanj kan ses som opinionsbildande arbete, men även huruvida tilltalet i budskap varierar beroende på vem avsändaren är. Detta görs i form av en kvalitativ textanalys. LÄS MER

  4. 4. Digital delaktighet : En kvalitativ fallstudie om identitet, nyhetsdelande och sociala interaktioner hos läsare av digitala dagstidningar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Jenny Lindström; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tidningsbranschen är inne i en intensiv förändringsperiod där papperstidningarna fasas ut och de digitala lösningarna ökar. De stora mediehusen har tagit upp kampen om de digitala prenumeranterna för att klara sig ekonomiskt när intäkterna från annonserna sviker. LÄS MER

  5. 5. Humanitär kommunikation och engagemangsskapande : En fallstudie av Rädda Barnens kommunikation och innehåll på Facebook

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Alina Wass Widinghoff; [2017]
    Nyckelord :Humanitär kommunikation; Rädda Barnen; Insamling; Fundraising; kommunikation; Facebook; organisation; givare; engagemang;

    Sammanfattning : Denna fallstudie avhandlar humanitär kommunikation, i syfte att förstå hur Rädda Barnen använder sig av Facebook för att engagera sin publik och driva insamling. För att kunna besvara frågan har jag genomfört en kvalitativ intervju med Saman Saidi som är sociala medier ansvarig på Rädda Barnen. LÄS MER