Sökning: "Employee’s Perception."

Visar resultat 16 - 20 av 662 uppsatser innehållade orden Employee’s Perception..

  1. 16. En jämställd bransch? : En kvalitativ studie av fastighetsmäklarföretags jämställdhetsarbete ur medarbetarnas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Maja Näsman; Isabella Helisten; [2023]
    Nyckelord :jämställdhet; organisationsstruktur; organisationskultur; fastighetsmäklarföretag.;

    Sammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen anses idag vara en av de mest jämställda branscherna. Trots detta finns det fortfarande utmaningar och kulturella normer som gynnar traditionella könsroller. LÄS MER

  2. 17. Hybridarbetets vara eller icke vara? : En kvalitativ fallstudie som belyser hur möjligheten till hybridarbete påverkar motivation och självupplevd produktivitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Sabina Tulek; Henrik Odestål; [2023]
    Nyckelord :Hybridwork; remote work; productivity; motivation; pandemic; job-satisfaction; wellbeing; organization; Hybridarbete; Distansarbete; produktivitet; motivation; arbetstillfredsställelse; välmående; organisation;

    Sammanfattning : Inledning: Till följd av Covid-19-pandemin har arbetsformen för statligt anställda tjänstemän i Sverige skiftat från arbete i en kontorsmiljö till det mer flexibla arbetssättet hybridarbete. Hybridarbete är definitionen av en blandning av både distansarbete och arbete på den ordinarie arbetsplatsen. LÄS MER

  3. 18. Att leda för säkerhet : En kvalitativ studie om skiftchefers beteenden, erfarenheter och utmaningat som ledare på ett svenskt kärnkraftverk

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Emma Harvigsson; Alva Treutiger; [2023]
    Nyckelord :Safety culture; Leadership; Empowering leadership; Nuclear power; Säkerhetskultur; Ledarskap; Stärkande ledarskap; Kärnkraft;

    Sammanfattning : Studien har utförts på uppdrag av en avdelning som arbetar med säkerhet och kvalitet på ett svenskt kärnkraftverk. Avdelningen ansvarar bland annat för analys och värdering av säkerhetskulturen samt kunskapsspridning inom området. LÄS MER

  4. 19. “Fake it til you make it” : - en kvalitativ studie om butiksmedarbetares upplevelser av emotionellt arbete

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Malin Ramström; Stina Sirén; [2023]
    Nyckelord :Retail; retail employee; store manager; customer interaction; handling emotions; emotional labor; emotional rules; surface acting; deep acting; social support; organizational conditions;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to increase the understanding of how retail employees experience the organizational conditions in the workplace in order to be able to perform emotional work in relation to customers. The study is conducted through six qualitative semi-structured interviews with retail employees who are employed in different companies in the retail industry in Sweden. LÄS MER

  5. 20. Företagskulturens egenskaper och lärande : En studie om medarbetares uppfattning med en jämförelse i tvärkulturell miljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nicklas Ohlsson; Viktoria Tevell; Alice Borslöv; [2023]
    Nyckelord :Corporate culture; Cross-cultural; Formal learning; Non-formal learning; Informal learning; Cultural levels; Artifacts; Espoused Values; Cultural dimensions; Sweden; Spain; Organizational culture; Organizational structure; Företagskultur; Tvärkulturell; Formellt lärande; Icke formellt lärande; Informellt lärande; Kulturella nivåer; Beteende; Värdering; Kulturella dimensioner; Sverige; Spanien; Organisationskultur; Organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Företagskultur har en betydande roll i hur ett företag ska bli framgångsrikt visar aktuell forskning. I föreliggande studie undersöks hur företagskulturen uppfattas av anställda och vilka olika lärande som används för att kommunicera och förmedla kulturen till medarbetare. LÄS MER