Sökning: "M-groups"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet M-groups.

  1. 1. Kan fast fashion bli hållbart? : en studie om samhällsstrukturers påverkan på omställningen mot en hållbar klädindustri

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Anna Kivelä; Linnéa Thoresson; [2023]
    Nyckelord :Klädindustri; hållbar utveckling; cirkulära affärsmodeller; intressenter; strukturer; Clothing industry; sustainable development; circular business models; stakeholders; structures;

    Sammanfattning : Klädindustrin är en av de produktionsgrenar som orsakar störst utsläpp och föroreningar i världen, vilket påverkar såväl de miljömässiga som sociala aspekterna. Omställningen inom denna bransch är därmed viktig för att framtida generationer och naturen inte ska behöva betala för den överkonsumtion som sker i världen idag. LÄS MER

  2. 2. Communication Strategies for Branding of Circular & Sustainable Products in the Fashion Industry : A Case Study of H&M Group

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Syeda Shehreen Fatima; [2022]
    Nyckelord :Circular Economy; Branding; Communication; H M Group; Sustainability; The Fashion Industry; Environmental Impact; Cirkulär ekonomi; Varumärkesbyggande; Kommunikation; H M Group; Hållbarhet; Modeindustri; Miljöpåverkan;

    Sammanfattning : The fashion industry has a significant environmental impact due to its high rate of production and consumption. In order to become sustainable, fashion businesses are making fundamental changes in their business models. LÄS MER

  3. 3. Rapportering som verktyg för hållbarhetsarbete inom klädindustrin : En fallstudie på H&M Group:s hållbarhetsrapporter under åren 2002–2020

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema Miljöförändring

    Författare :Fanny Djerf; Josefine Ringdahl; [2022]
    Nyckelord :H M; H M Group; sustainability report; sustainability; environmental; socially; value chain; external; impact; the textile industry; the clothing industry; clothing company; indicators; content analysis; qualitative; H M; H M Group; hållbarhetsrapport; hållbarhet; miljö; socialt; ansvar; värdekedja; omvärld; påverkan; textilbranschen; klädbranschen; klädföretag; indikatorer; innehållsanalys; kvalitativ;

    Sammanfattning : Because of the growing pressure and expectations on companies' social and ecological responsibility from society, sustainability has become anincreasingly important aspect to integrate within companies. This study has analyzed how sustainability reporting can function as a tool for companiesto communicate their sustainability work. LÄS MER

  4. 4. Cirkulär ekonomi inom modebranschen En studie över hur svenska fast fashion-företag kan arbeta cirkulärt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lina Sundqvist; Ida Pettersson; [2021-06-30]
    Nyckelord :cirkulär ekonomi; fast fashion; hållbarhet; modebranschen; circular economy; fast fashion; sustainability; fashion industry;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bearbetning och utvinning av resurser har stor påverkan på den biologiska mångfalden. Modeindustrin är en bransch som är mycket resurskrävande och har en stor negativ påverkan på både människor och miljö. LÄS MER

  5. 5. Hur kommunicerar H&M Group hållbarhet i en ohållbar bransch? : En multimodal kritisk diskursanalys av klädföretagen inom H&M Groups CSR-kommunikation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Emma Öberg; Frida Ström; [2021]
    Nyckelord :MCDA; CSR; hållbarhetskommunikation; trovärdighet; tillit; H M Group;

    Sammanfattning : The study “How does H&M Group communicate sustainability in a non-sustainable industry?” examines how the fashion companies H&M, Arket, COS, & Other Stories and Monki, who are part of the H&M Group, communicates Corporate Social Responsibility (CSR) at their websites and how trustworthy their communication is. CSR is about how companies take a greater social responsibility than what the law requires to contribute to a better world. LÄS MER