Sökning: "Matilda Nilsson"
Visar resultat 21 - 25 av 103 uppsatser innehållade orden Matilda Nilsson.
21. Kooperativt lärande + matematikångest = falskt. Eller är det sant?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka elevers upplevda matematikångest och inställning till matematikämnet. Fokus var även om strukturerat kooperativt lärande som undervisningsmetod kunde påverka elevers matematikångest samt inställning till matematikämnet. Studien genomfördes i 2 olika årskurs 1 klasser. LÄS MER
22. Så styr algoritmer ditt flöde : En studie om personliga algoritmer inom sociala medier
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Sociala medier är ett fenomen som utvecklats drastiskt under de senaste 20 åren. Instagram och Facebook är två av de mest använda sociala medieplattformarna som har utvecklats markant med digitaliseringen. År 2016 ändrade Instagram sin algoritm, och 2018 gjorde Facebook samma sak. LÄS MER
23. När kroppen får ett slutdatum : En kvalitativ studie om ALS-patienters upplevelser av att leva med diagnosen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Årligen drabbas omkring 220–250 personer av Amyotrofisk lateralskleros. Det är en progressiv neurologisk sjukdom med avsaknad av botbara behandlingar som leder till förlamning av kroppens alla funktioner. Överlevnadstiden är uppemot 3 år efter insjuknandet. LÄS MER
24. Sverige, lovar guld och gröna skogar? - En multimodal analys av hur semiotiska resurser och visuell framing används inom platsvarumärkning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Turistindustrin runt om i världen fick snabbt anpassa sig till de restriktioner för resor som tillkom i samband med COVID-19. Visit Sweden, Sveriges officiella organisation för turism, bestämde sig för att lansera en kampanj som använder strategier inom platsvarumärkning för att uppmuntra svenskar att agera turister i sitt eget land. LÄS MER
25. Not Just for Kicks - A Qualitative Study on Volunteer Motivation in Swedish Football Clubs
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : According to recent population studies, the Swedish sports movement is experiencing a decline in the voluntary engagement upon which it relies. This raises the need for further research on what motivates volunteers, and by extension how to attract and retain volunteers. LÄS MER