Sökning: "Movie poster"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Movie poster.

  1. 1. Att göra bildkonst av teater : En semiotisk analys av Uppsala stadsteaters visuella retorik under 2018.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Amandreas Norman; [2021]
    Nyckelord :Semiotics; theater; aesthetics; Uppsala city theater; arts marketing; visual communication; Semiotik; teater; estetik; Uppsala stadsteater; visuell kommunikation; visuell retorik;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to examine nine posters from 2018 made by the Uppsala City Theater to determine how the posters communicate with the beholder. The questions asked are: How does each poster work to persuade its beholder that the play it refers to is of interest to the beholder? What strategies are used? And how do the posters correlate to each other? Are there any common or reoccurring themes?  The theoretical framework consists of previous research about both movie and theater posters, semiotics, aesthetics and visual communication. LÄS MER

  2. 2. Poster like it’s 1999 : Framställningar av huvudpersoner i filmaffischer från 1999.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Victor Frosteryd; [2019]
    Nyckelord :art history; movie poster; analysis; design; protagonist; 1990s; poster art; konstvetenskap; filmaffischer; analys; design; huvudpersoner; 1990-talet; film; affisch;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis is to investigate how movie posters from 1999 portray the film's main characters. I will also investigate the design of the works and find out how effective the poster was for the audience at the cinema. The analysis describes and analyzes movie posters from American films. LÄS MER

  3. 3. Fånga känslan på bild och få kunden på köpet: Hur visuella stimuli påverkar kundens köpintention för film genom känslomässiga processer

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Micaela Järncrantz; Johanna Lundmark; [2017]
    Nyckelord :Visual marketing; Video-on-demand; Eye tracking; Stimuli-Organism-Response; Pleasure-Arousal-Dominance;

    Sammanfattning : Video on demand is a rapidly growing channel for media consumption. Marketing through visual stimuli is one of the few atmospheric dimensions that online-based actors are able to use to affect their customers. LÄS MER

  4. 4. Error i cisblicken : en normkritisk studie om cisnormen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Wendel Strömbeck; [2014]
    Nyckelord :cis; trans; trans*; HBTQ; queer; normkritisk pedagogik; normkritik; intersektionalitet; bildpedagogik; cisblicken; kön; könsidentitet; identitet; genus; blickar; queercommunity; passera; normer; transfobi; intergender; intersex; pedagogik; den Andra; lärare; bildanalys; freak; andragörande; män; kvinnor; serier; självdefinition; queerfeminism; feminism;

    Sammanfattning : The cis norm could be described as the norm that forces everyone to be either female or male and that genitals, gender identity and juridical sex should be constant throughout a person’s lifetime. “Cis” means “on the same side” in Latin, and in this study Wendel Strömbeck, student at the Pedagogy Institution of Konstfack, University College of Arts, Crafts and Design, has coined the notion “the cis gaze”. LÄS MER

  5. 5. Från Jalla! Jalla! till Snabba Cash : En semiotisk och retorisk kvalitativ analys av affischer från 2000-talet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Daniel Jonasson; Lise-Lott Humble; [2012]
    Nyckelord :Rhetoric; Semiotics; Movie poster; Communicate; Persuade; image analysis.; Retorik; semiotik; filmaffischer; kommunikation; bildanalys;

    Sammanfattning : Posters had their breakthrough in 1830-1840’s all thanks to the lithographic printing technique. The poster was used as an advertising tool. In this essay, we have looked at which semiotic and rhetorical elements that are found in today’s Swedish movie posters. LÄS MER