Sökning: "Onlinemiljöer"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Onlinemiljöer.

  1. 1. Interaktionsritualer i två onlinemiljöer : En netnografisk jämförelse mellan grupperna Incels och Forever Alone Women

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Sabina Wilhelmsson; Hanna Fransson; [2023]
    Nyckelord :Incels; Forever Alone Women; interaktionsritualer; känslomässig energi; identiteter; tillhörighet;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to make a netnographic comparison between the groups of Incels and Forever Alone Women in a way that has not been done before. With the study, we want to shine new light on how online interactions take place and how these affect people. LÄS MER

  2. 2. The Exposed Gender : The representation of trans gender in Czech media 2017-2020, a corpus-based discourse analysis

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Slaviska språk

    Författare :Jonas Thál; [2022]
    Nyckelord :Corpus; discourse; gender; transgender; Czech; media; Facebook; news; sentiment analysis; representation; hate speech; quantitative analysis; Korpuslingvistik; diskursanalys; genus; transgender; tjeckiska; media; Facebook; sentimentanalys; representation; hatspråk; kvantitativ analys;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore the representation of transgender individuals in online Czech discourses. The study utilizes corpus linguistics to analyze news media and Facebook in order to understand the attitudes towards transgender individuals in these discourses. LÄS MER

  3. 3. Self-branding on elite level : How female athletes use social media for empowerment

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Stephanie Wiebach; [2022]
    Nyckelord :social media; feminism; empowerment; sports; athletes; self-branding; media; economics; management; ethics; digital marketing; internet; diversity; society; female athletes; new media; strategy; sociala medier; feminism; egenmakt; idrott; atlet; self-branding; media; ekonomi; hantering; etik; digital marknadsförare; internet; mångfald; samhälle; kvinnliga idrottare; nya medier; strategi;

    Sammanfattning : Professional athletes use social media for many different purposes. That includes sharing personal lives, sport achievements as well as endorsements and branding activities with sponsors. LÄS MER

  4. 4. Visual Merchandising Online : ur ett konsument- samt företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Landin Hellqvist; Michelle Michel; Frida Rinaldo; [2015]
    Nyckelord :Onlinehandel; Visual merchandising online VMO ; Visuell kommunikation; konsumentbeteende; S-O-R modell;

    Sammanfattning : Befintlig litteratur inom visual merchandising online (VMO) indikerar på ökat behov av att utveckla teorier anpassade för VMO. Målet med denna studie är att bidra med uppdaterade teorier och infallsvinklar inom VMO som grundar sig på konsumenters åsikter och beteende. LÄS MER

  5. 5. Genom webbkameran Distansundervisning och formativ återkoppling i skapande processer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och design

    Författare :Kajsa Haugen; [202-06-03]
    Nyckelord :Formativ bedömning; distansundervisning; Digital gestaltning; Onlinemiljöer;

    Sammanfattning : In the late spring of 2020, the practice of teaching upper secondary school was confined to distance learning and online environments due to the rapid spread of COVID-19. This meant teaching and assessing students through video conference tools as well as digital platforms. LÄS MER