Sökning: "bild reklam"
Visar resultat 16 - 20 av 183 uppsatser innehållade orden bild reklam.
16. Säljande ideal : - En feministisk analys av influencer marketing på Instagram
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att belysa hur kvinnoideal och värderingar reproduceras på Instagram genom att undersöka hur de gestaltas i reklamfilm som använder influencer marketing. Genom att analysera och jämföra den visuella gestaltningen med det verbalt uttryckta i samband med betalda samarbeten kan frågeställningarna besvaras. LÄS MER
17. Estrid : att bygga ett varumärke på feministiska budskap
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Inom marknadskommunikation har det genom åren blivit allt viktigare för företag att engagera sig i sociala frågor i syfte att bygga upp sitt varumärke (Dahlén, Lange & Rosengren2017). Genom samhällsutvecklingen har synen på könsstereotyper och ideal förändrats vilket har bidragit till att feministiska budskap inom reklam har tagit en väsentlig roll. LÄS MER
18. Hallå, behöver du verkligen den där? : En studie om interna och externa faktorers påverkan på impulsivt köpbeteende i den digitala modehandeln
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den digitala utvecklingen i dagens samhälle ger konsumenter reklam och erbjudande vart de än kollar. Via sociala medier når företag lätt ut till sin målgrupp och kan med små medel påverka konsumentens behov. LÄS MER
19. The door's open, but the ride ain't free : En studie av den stereotypa ensamresenären och hur resande kvinnor förhåller sig till det narrativet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologiSammanfattning : This ethnological bachelor level essay investigates how the travel and film industry portrays women travelling alone, and the possible effect that portrayal has on women who might be prone to do just that. My thesis is that some established truths are hinted at when it comes to both travel advertising and Western popular culture, such as the classical vagabond being a man. LÄS MER
20. Marknadsföring på sociala medier : Perspektiv på unga vuxnas attityd till influencer marketing
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sociala medier är en av de största plattformar som företag har att marknadsföra sig på idag. Influencer marketing är en snabbväxande industri som år 2020 omsatte 10 miljarder dollar. Men branschen är mycket ung och det finns fortfarande stort utrymme för att optimera utformningen av denna nya sorts marknadsföring. LÄS MER