Sökning: "character design"

Visar resultat 26 - 30 av 655 uppsatser innehållade orden character design.

  1. 26. Visionen om en blandstad : Förnyelseprojekt och deras påverkan i utvalda svenska miljonprogramsområden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Meryam Elsakka; Valona Citaku; [2023]
    Nyckelord :Million program; Mixed city; Urban planning; Sustainable urban and building development; Miljonprogram; Bladstad; Stadsplanering; Hållbar stad- och bebyggelseutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att få en djupare kunskap och förståelse för den innovativa utvecklingen som sker i samband med förnyelseprojekt i svenska miljonprogramsområden. De för studien utvalda områdena är Råslätt i Jönköping, nordöstra Gårdsten i Göteborg, Drottninghög i Helsingborg och Karlslund i Landskrona med fokus på delområdet Pilängen. LÄS MER

  2. 27. "I don’t have too much experience with aging" : Methods for more impactful time skips in role playing games

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Tieren Costello; [2023]
    Nyckelord :time; time in games; temporal frames; roleplaying; narrative; immersion; research through design;

    Sammanfattning : This study used a research through design method to examine time in roleplaying games, particularly with regards to the emotional impact of time skips as affected by various mechanical and narrative factors. The design in question drew from prior work in games, films, and other narrative works with time skips, based on the assumption that time skips can have a great emotional impact, but that impact may be lesser or greater depending on how it is handled. LÄS MER

  3. 28. Ljusets inverkan på lärmiljöer : Rätt ljus för rätt inlärning

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Lia Beckström; Erica Nilsson; [2023]
    Nyckelord :artificiell belysning; dagsljus; inlärning; lärmiljö; utformning;

    Sammanfattning : Samhället står inför stora förändringar. Med idéer från människans tankekraft som en av de drivande faktorerna till ekonomin bör skolan vara av sådan karaktär att elever blir förberedda för det samhälle de ställs inför. LÄS MER

  4. 29. Vem har sett vinden? : ett undersökande arbete som utforskar vindens potential att skapa upplevelsevärden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Maria Almqvist; Sandra Andersson; [2023]
    Nyckelord :vind; upplevelsevärden; sinnen; designprocess;

    Sammanfattning : I en förtätad stad finns det ett stort behov av offentliga attraktiva rum. De vindutsatta platserna är underutnyttjade och avfärdas genom att man enbart ser den problematiska sidan av vinden: dess avkylande effekt. LÄS MER

  5. 30. Varför Ava-tar de på allt? : En kvalitativ analys av hur visualiseringen av händers interaktion påverkar hur åskådare upplever världen i filmen Avatar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Cassandra Campbell; [2023]
    Nyckelord :Avatar; phenomenology; film phenomenology; perception; hands; cognition; narrative; narrative functions; embodiment; embody; immersion; science fiction; interaction; tactile; haptic; sensory; eye-hand-coordination; visual communication; communication; film; Avatar; fenomenologi; filmfenomenologi; perception; händer; hand; kognition; narrativ; narrativa funktioner; inlevelse; förkroppsligande; science fiction; interaktion; interaktionsdesign; taktil; haptik; öga-hand-koordination; sensorisk; upplevelse; visuell kommunikation; kommunikation; film; filmberättande; vargar; varg; teater; Naturskyddsföreningen; animation; rörlig bild; naturpolitik; narrativ; berättande; kommunikation; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en fenomenologisk studie som utreder hur visualiseringen av händer påverkar hur filmbetraktare upplever världen i filmen Avatar.  Analysen utreder tre scener från Avatar, som visar händer som interagerar med föremål som är okända för både filmkaraktärens och betraktarens del. LÄS MER