Sökning: "instagram som ett fenomen"

Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden instagram som ett fenomen.

  1. 1. ”Shame of missing out”, det nya FOMO : En kvalitativ intervjustudie om hur känslor hos unga kvinnor upplevs när influencers uppmanar till konsumtion på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Alice Klevfors; Nilsson Isabell; [2024]
    Nyckelord :Impulsive consumption; FOMO; SOMO; influencer marketing; relationship building; Instagram; emotions; qualitative interview study; thematic analysis; young women; Sweden; Impulsiv konsumtion; FOMO; SOMO; influencer marketing; relationsskapande; Instagram; känslor; kvalitativ intervjustudie; tematisk analys; unga kvinnor; Sverige;

    Sammanfattning : With the increasing trust and power of influencers on social media, more research and information are needed on how influencers affect the emotions of their followers. The climate that exists on social media today contributes to calls for unsustainable consumption, which is something that influencers in particular contribute to. LÄS MER

  2. 2. Hur framställs ett riskfyllt arbete under osäkra tider? : En kvalitativ studie om hur militäryrket framställs i Försvarsmaktens externa kommunikation på Instagram för att rekrytera under osäkra tider

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Clara Friberg; Frida Johansson; [2023]
    Nyckelord :Försvarsmakten; militäryrket; marknadisering; kundorientering; företagsidentitet; biomakt; Instagram; rekryteringskommunikation; narrativ analys;

    Sammanfattning : Den 24 februari 2022 invaderade Ukraina Ryssland och den 18 maj 2022 ansökte Sverige om medlemskap i NATO. Detta är två faktorer med stor påverkan på det svenska försvaret och något som skulle kunna påverka deras rekrytering. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier ur ett B2B-perspektiv : En kvalitativ studie om sociala medieplattformars roll för SME:s utveckling av affärsrelationer på utländska marknader

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jamila Askar; Mostafa Khavari; [2023]
    Nyckelord :Sociala medieplattformar; Facebook; Instagram; LinkedIn; B2B; Relationer; Nätverk; Ties; Internationalisering;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är ett centralt fenomen för vår samtid där framväxten av digitala plattformar bland annat påverkat hur företag interagerar med varandra. Syftet med denna studie är att undersöka om skapandet av nya relationer mellan företag underlättas genom användandet av sociala medieplattformar, samt vilken typ av relation som dessa plattformar ger upphov till. LÄS MER

  4. 4. Influencers för hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lisa Rydbacken; Johanna Fransson; [2023]
    Nyckelord :Estetiskt arbete; Mikro-influencer; Hållbarhetsbudskap; Influencer strategier; Instagram Aesthetic work; Micro-influencers; Sustainability message; Influencer strategies; Instagram; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har medfört en förändring i hur individer och företag interagerar med varandra. Särskilt har sociala medier plattformar som Instagram blivit ett viktigt verktyg för individer och företag att nå ut till en potentiell publik. LÄS MER

  5. 5. Sociala interaktioner och relationer i en digital värld : En kvalitativ intervjustudie om identitet och beteende i online- och offlinekontext.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sandra Vallsäter; Felicia Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :Media; kommunikation; Identitet; Sociala interaktioner; Relationer; Online och Offline; Sociala medier; Instagram; Snapchat; Beteende; Digital värld; Goffman;

    Sammanfattning : Studien diskuterar hur sociala interaktioner och identiteter förändras i en digital värld. Syftet är att sätta online och offline i kontext till varandra för att kunna analysera användares beteende och identiteter. LÄS MER