Sökning: "long term customer relationship"

Visar resultat 21 - 25 av 200 uppsatser innehållade orden long term customer relationship.

  1. 21. Customer Perception of Servitization in the Durable Consumer Goods Segment of SMEs in Sweden : A Case Study with the Sjöstrand Trading AB

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marcel Christian Georg Renner; [2022]
    Nyckelord :Servitization; Consumer Perception; Sustainability; Consumer Products; SMEs;

    Sammanfattning : Servitization has long since proven its benefits for manufacturing companies and is expected to gain future importance due to its sustainable and competitive significance. Yet, research has insufficiently addressed the effect of consumer goods companies integrating services in their portfolio to meet customer demands and justify new pricing models in B2C markets. LÄS MER

  2. 22. How to gain and retain customers : a case study of how the daily work with CRM and e-CRM unfolds amongst large-scale firms in a contingent environment

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Aran Candil Sulayman; David Hartman; [2022]
    Nyckelord :CRM; e-CRM; contingency theory; digitalization and performance; large-scale firms;

    Sammanfattning : It has become increasingly important in the last decade to stay on top of the rapid digitalization, which has made efficient management of customer relationships increasingly essential for firms to implement within their business process. This has led to Customer Relationship Management (CRM) and the digital extension of it, electronic Customer Relationship Management (e-CRM) becoming cornerstones to the daily operations of many large-scale firms. LÄS MER

  3. 23. Syns man inte så finns man inte : En studie om hur småföretag använder sociala medier som marknadsföringskanal för att leda kunden till den fysiska butiken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Nohad Salame; Frida Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Social media marketing; social media; AIDA-model; marketing communication; relationship marketing; WOM; eWOM; small business marketing; interaction;

    Sammanfattning : Dagens digitala teknologi och sociala medier har alltmer satt sin prägel inom handeln och detta beror främst på att majoriteten människor idag har en smartphone där man ständigt är uppkopplad och aktiv inom sociala medier. Sociala medier används idag även av de flesta handelsföretag inom detaljhandeln och fungerar som en plattform där man kan nå ut till en större och bredare publik. LÄS MER

  4. 24. Blir det klart någon gång? - Särskilt om beställarens möjlighet att i kommersiella avtalsrelationer häva entreprenaden vid anteciperat kontraktsbrott.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Matilda Wald; [2022]
    Nyckelord :Entreprenadrätt; hävning av entreprenadkontrakt; AB 04 kap.8 § 1; anteciperat kontraktsbrott; kommersiella avtalsrelationer; förmögenhetsrätt; administrative law; avtalsrätt; entreprenadavtal; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Den svenska entreprenadsektorn innehar en särställning inom obligationsrätten på så sätt att det saknas lagstiftning och att det ofta rör sig om komplexa avtalssituationer där den befintliga lagstiftningen inte är direkt tillämpbar. Entreprenaderna är ofta långa avtalsförhållanden som involverar flertalet parter och entreprenörer i flera led, samtidigt som hela entreprenaden i vissa fall kan vara väderberoende. LÄS MER

  5. 25. Digitaliseringens påverkan på en banks värdegrunder “En fallstudie på ett av Handelsbankens lokala kontors upplevda påverkan av digitaliseringens inflytande på medarbetarnas vardagliga arbete”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Johansson; Rosanna Newsome; [2021-06-30]
    Nyckelord :Digitalisation; values; Handelsbanken; bank; change; long-term relationships; close to customer; local presence; Digitalisering; värdegrunder; Handelsbanken; bank; förändring; långsiktiga relationer; närhet till kund; lokal närvaro.;

    Sammanfattning : There is an ever faster growing technological development in today’s society and high demands are challenging companies and organizations to adapt and increasingly offer their products and services in digital formats. This also requires banks and financial institutions to change their operations from traditional physical meetings. LÄS MER