Sökning: "real and personal property"

Visar resultat 6 - 10 av 52 uppsatser innehållade orden real and personal property.

  1. 6. Tjänstedesign i den digitala, cirkulära ekonomin : Preliminära designprinciper till en framtida digital plattform för begagnade vitvaror

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system

    Författare :Robert Kuch Wesolowski; [2021]
    Nyckelord :circular economy; service design; human-centered design; design principles; white goods; cirkulär ekonomi; tjänstedesign; människocentrerad design; designprinciper; vitvaror;

    Sammanfattning : I ett försök att minska klimatavtrycken och samtidigt påskynda den digitala industrialiseringen, deklarerade den Europeiska unionen (EU) år 2014 att dess medlemsländer skulle frångå den linjära ekonomin och ersätta den med en cirkulärekonomisk modell. Sedan övergången inträffade, har den nya modellen blivit en så pass stor succé enligt EU själva att transformationen blivit ostoppbar. LÄS MER

  2. 7. Att förmedla en bostad och sitt varumärke : En kvalitativ studie om hur fastighetsmäklare förmedlar sitt personliga varumärke samt positionerar sig på den konkurrensutsatta marknaden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Vida Gustavsson Ramnebrink; Diellza Xhemajli; [2020]
    Nyckelord :Real estate agents; quality of service; personal branding; positioning; trust; Word-of-mouth; communication.; Fastighetsmäklare; tjänstekvalitet; personligt varumärke; positionering; förtroende; Wordof-mouth; kommunikation.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur fastighetsmäklare positionerar sig på den konkurrensutsatta marknaden därefter dra en jämförelse utifrån detta. Målsättningen med denna studie är vidare att undersöka hur de valda fastighetsmäklarna arbetar med service och tjänstekvalitet utifrån sitt personliga varumärke. LÄS MER

  3. 8. Fastighetsmäklarens lojala kundbank : Hur en fastighetsmäklare uppfattar och skapar kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Selma Fazlic; Matilda Lavén; [2019]
    Nyckelord :Customer Loyalty; Real Estate Broker; Service Provider; Customer Satisfaction; Word-of-Mouth; Image; Trust; Communication; Sweden; Kundlojalitet; Fastighetsmäklare; Fastighetsbranschen; Tjänsteleverantör; Kundnöjdhet; Word-of-Mouth; Image; Förtroende; Kommunikation; Sverige;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats var att undersöka hur aktivt arbetande fastighetsmäklare uppfattar och skapar kundlojalitet under en fastighetsförsäljning. Eftersom det enligt forskning inte finns någon samstämmig definition av kundlojalitet eller ett ramverk för att skapa det så bör fenomenet undersökas branschvis, i detta fall inom fastighetsbranschen. LÄS MER

  4. 9. Coworking ur ett fastighetsägarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Erik Lundin; Rebecka Johnell; [2019]
    Nyckelord :Coworking; framtidens kontor; flexibla kontor; kontorstrender; framtidens hyresgäster; fastighetsbolag; kontorslokaler; kontorsmarknad.; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Dagens kontorsmarknad och arbetssätt står inför en ständig förändring och utvecklas snabbare än någonsin. Faktorer som driver på denna utveckling är allt från omvärldens globalisering, urbanisering, digitalisering, nya ekonomier och framtida generationer. LÄS MER

  5. 10. Kritiska framgångsfaktorer för fastighetsägande bolag

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Dalill Arafat; Karolina Czerkinsky; [2019]
    Nyckelord :Critical Success Factors; Property Management; Real Estate; Real Estate Companies; Real Estate Market; Kritiska framgångsfaktorer; Fastighetsförvaltning; Fastigheter; Fastighetsbolag; Fastighetsmarknad;

    Sammanfattning : Stockholm upplever en ökad urbanisering, en fastighetsbransch som är i ständig tillväxt, denlängsta bostadskön i historien och en vakansgrad på kontorsfastigheter som är rekordlåg. Denintensiva marknadskonkurrensen tvingar fastighetsorganisationer att anta strategier för attsäkerställa överlevnad, tillväxt och utveckling i en snabbväxande miljö. LÄS MER