Sökning: "seb kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden seb kommunikation.

  1. 1. Avslöjande information om korruption och penningtvätt i de fyra svenska storbankernas hållbarhetsredovisningar : En kvalitativ innehållsanalys av de fyra svenska storbankernas hållbarhetsredovisningar för åren 2017 till 2020

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Elin Sandqvist; Roxana Kozlik; [2021]
    Nyckelord :GRI; Corruption; Legitimacy Theory; Money Laundering; Stakeholder Theory; Sustainability Reporting.; GRI; Hållbarhetsredovisning; Intressentteori; Korruption; Legitimitetsteori; Penningtvätt.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Mellan åren 2015-2020 har Nordea, Svenska Handelsbanken, SEB och Swedbank vid flertalet tillfällen delgivits sanktionsavgifter för brister i arbetet mot korruption och penningtvätt. Penningtvätt är en del av korruption och beskrivs av flertalet forskare som ett globalt problem där banker spelar en stor roll när det kommer till att dölja olagliga pengar. LÄS MER

  2. 2. Vart tog det lokala bankkontoret vägen? : En kvalitativ fallstudie på svenska storbankers förändrade kundhanteringsprocesser under Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jonathan Yamin; Natalie Hultman; [2021]
    Nyckelord :Customer loyalty; Banks; Trust; Customer Relationship Management; e-CRM; Covid-19; Pandemic; Digitalization; Satisfaction; Relationship marketing; Profitability.; Kundlojalitet; Banker; Förtroende; CRM; e-CRM; Covid-19; Pandemi; Digitalisering; Tillfredsställelse; Relationsmarknadsföring; Lönsamhet.;

    Sammanfattning : Under Covid-19-pandemin har svenska storbanker tvingats digitalisera en stor del av sina verksamheter, för att klara av kundernas förändrade behov. I denna studie undersöks hur svenska storbanker har förändrat sina kundorienterade processer under pandemin. LÄS MER

  3. 3. Förhållandet mellan CSR och förtroende : En studie över hur Sveriges banksektor kan skapa förtroende genom kommunikation av CSR

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Nathalia Anturi; Jonathan Kozma; [2019]
    Nyckelord :CSR; CSR communication; Trust; Consumer; Swedish bank sector; CSR; CSR-kommunikation; Förtroende; Konsument; Svenska banksektorn;

    Sammanfattning : Modern-day society demands a high-level of responsibility from all of its participants when it comes to the sustainable development. The civic duty is an important part of corporate culture which is why many corporations today are positioning their priorities towards CSR, Corporate Social Responsibility. LÄS MER

  4. 4. CSR och de fyra storbankerna : En kvalitativ innehållsanalys av storbankernas CSR-kommunikation

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Buthaina Abo Shkir; Robin Rydqvist; [2018]
    Nyckelord :Qualitative content analysis; major banks; banks; CSR; Corporate Social Responsibility; Kvalitativ innehållsanalys; storbanker; banker; CSR; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : Bakgrund och problematisering: Kraven på CSR har ökat i både Sverige och i omvärlden. En bransch som under 2000-talet har ökat sitt engagemang i CSR-frågor är banksektorn. Banker har en stor ekonomisk betydelse för samhället, men även en stor betydelse för hållbarhet och social utveckling. LÄS MER

  5. 5. Lojalitet är sällsynt - om du hittar det, behåll det : En studie om de svenska storbankernas arbetssätt med kundlojalitet i en digitaliserad värld.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Rana Baikoglu; Evelina Thörnblad; [2017]
    Nyckelord :Digitalization; customer loyalty; customer satisfaction; trust; communication; competence; Digitalisering; kundlojalitet; kundnöjdhet; förtroende; kommunikation; kompetens;

    Sammanfattning : Digitalization has come to represent a larger part of people’s everyday lives. The technology makes it possible to conduct bank errand at all hours. Therefore, the use of digital services has increased remarkable the past years. LÄS MER