Sökning: "social kognitiva teorin"
Visar resultat 6 - 10 av 29 uppsatser innehållade orden social kognitiva teorin.
6. Utomhus på fritidshemmet : fritidslärares uppfattningar av utemiljön som pedagogisk arena
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Forskning visar att utevistelse har en positiv inverkan på elevers lärande och kan vara länken mellan teori och praktik. Genom att vara utomhus och vistas i olika utemiljöer påverkas både vårt fysiska och psykiska välmående positivt, vilket vidare påverkar vår inlärning. LÄS MER
7. Att läsa och förstå : En kvalitativ studie som fokuserar på hur fem lärare beskriver sin läsförståelseundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Studien behandlar hur fem lärare beskriver sin läsförståelseundervisning. Sveriges resultat i PISA (2015) visar att läsförståelsen går att utveckla. För att öka PISA-resultaten krävs det att svenska lärares kompetens inom läsförståelse stärks. LÄS MER
8. Låtskrivande och musik för alla : Inkludering och deltagande i musik och låtskriveri för elever i grundsärskolan och gymnasiesärskolan
Magister-uppsats,Sammanfattning : Studiens syfte är att, ur pedagogernas upplevelser, undersöka och beskriva låtskrivandets och musikens betydelse hos sextio elever inom grundsärskolan och gymnasiesärskolan på sammanlagt fyra skolor i Sverige. Studien har fokuserat på hur samtliga elever kan göras delaktiga i låtskrivande, vilka färdigheter musik och låtskriveri kan bidra med för eleverna samt vilka svårigheter pedagoger kan stöta på när de jobbar med att inkludera samtliga elever i låtskrivandet. LÄS MER
9. Barns fysiska aktivitet i förskolans miljö : - En intervjustudie utifrån förskollärares beskrivningar av sitt arbetssätt med barns fysiska aktivitet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Studiens syfte är att belysa förskollärares beskrivningar av sitt arbete med barns fysiska aktivitet i förskolans miljö. Studien är en kvalitativ studie som genomförs med tre semistrukturerade intervjuer med förskollärare. Förskollärarna arbetar på tre olika förskolor. LÄS MER
10. Begreppsvaliditet för bedömningsinstrumentet Reasoning 4 change : En jämförelse av det kliniska resonemanget hos fysioterapeutstudenter i termin ett och termin sex
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Väl undersökta psykometriska egenskaper krävs för att använda ett instrument. Instrumentet Reasoning 4 Change (R4C) begreppsvaliditet behöver stärkas. LÄS MER