Sökning: "varumärke konkurrens"

Visar resultat 16 - 20 av 116 uppsatser innehållade orden varumärke konkurrens.

  1. 16. Fastighetsmäklarbyråer på sociala medier : Varumärkeskommunikation och digitala strategier för mäklarbranschens nischade aktörer

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Caroline Klasson; [2017]
    Nyckelord :Real estate broker; brands; communication; social media; Fastighetsmäklare; varumärken; kommuni-kation; sociala medier;

    Sammanfattning : Stockholms mäklarvärld präglas av hård konkurrens, vilket har tvingat mäklarbyråer att fokusera på skapandet av ett starkt och unikt varumärke. Samtidigt diversifieras branschen genom att många mindre, nischade byråer tar sig plats på marknaden. LÄS MER

  2. 17. The Swedish Experience - : En kvalitativ studie i kommunikation på en reglerad marknad

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Daniel Olsson; Tobias Sjöblom; [2017]
    Nyckelord :Reglerad marknad; konkurrens; snus; varumärke; marknadskommunikation; tobak;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka hur aktörer på den svenska snusmarknaden planerar sin marknadskommunikation samt att studera om det skett någon förändring sedan implementeringen av EUs tobaksproduktdirektiv 2016. Detta sker mot bakgrund av marknadsföringslagen som utgör en reglerad marknad på vilken aktörerna är verksamma. LÄS MER

  3. 18. Utveckling av den personliga yrkesidentiteten för individer inom ett etablerat företag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Freja Ström; Alexandra Zimmermann; [2017]
    Nyckelord :Personal branding; Branding; Co-branding; Communication channels; Marketing channels; Digital channels; Social media; Instagram; Facebook; Personligt varumärkesbyggande; Varumärkesbyggande; Co-branding; Kommunikationskanal; Marknadsföringskanal; Digitala kanaler; Sociala medier; Instagram; Facebook;

    Sammanfattning : Varumärket, som fenomen, har utvecklats över tid och tagit olika former. Tidigare har varumärken främst varit förknippade med företag men det har nu förändrats. Utvecklingen av kommunikationskanaler, främst sociala medier, har medfört att varje individ och varje företag har en möjlighet att ständigt hålla sig synliga. LÄS MER

  4. 19. Vill du ha en påse? : Hur en påse skapar ökad kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Fransson; Josefine Lindstrand; Josefin Kautto; [2017]
    Nyckelord :Bag; Customer Loyalty; Marketing; Branding; Attitude; Påse; Kundlojalitet; Marknadsföring; Varumärke; Attityd;

    Sammanfattning : Textilmarknaden blir allt mer utsatt för konkurrens. Företag måste idag vara duktiga på att erbjuda konsumenter något utöver det vanliga för att hålla sig kvar på marknaden. LÄS MER

  5. 20. Hur förklaras ett framgångsrikt lågprisflygbolags affärsstrategi av RBV och Porters femkraftsmodell? : en fallstudie av Ryanair

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Jacob Fitger; Oskar Jönsson; [2017]
    Nyckelord :affärsstrategi; Porters femkraftsmodell; flygmarknaden; Resource-based View; VRIO-analys; Ryanair;

    Sammanfattning : Den här studien har syftat till att undersöka och analysera skillnaderna i hur de två teorierna Resource-based view (RBV) och Porters femkraftsmodell förklarar en framgångsrik affärsstrategi, men även hur de olika faktorerna som identifieras i de olika teorierna kan relateras till varandra. Det irländska flygbolaget Ryanairs affärsstrategi kommer studeras och användas som stöd för studien. LÄS MER