Sökning: "charitable organizations"

Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden charitable organizations.

  1. 16. Hur kan ett kommunalt ansvar för insamling av textilier bidra till att skapa mer hållbara textilflöden? - En applicering av framtidsscenario på Malmöregionen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Författare :Philippa Mandahl; [2015]
    Nyckelord :recycling; reuse; waste management; textile flow; charitable organizations; textileflow; textile waste; waste hierarchy.; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The Swedish consumers consumed in 2014 13.1 kilo textilies, of this 8 kilogram was dicarded via household waste and used for energy production. European Union’s waste hierarchy avocates a higher rate of reuse and recycling for a more sustainable textile flow. LÄS MER

  2. 17. Entrepreneurial Marketing : A Descriptive Study of Swedish Charitable Organizations

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Crystal Holmes; Karin Jorlöv; [2015]
    Nyckelord :charitable organization; entrepreneurial marketing; entrepreneurship; innovative marketing; marketing; non-profit; not-for-profit; NPO; social enterprise; social entrepreneurship; opportunity-driven; proactiveness; innovativeness; calculated risk; value creation; sponsor intensity; resource leveraging.; entreprenöriell marknadsföring; välgörenhetsorganisation; marknadsföring; entreprenörskap; innovativ marknadsföring; sociala verksamheter; sponsorer; frivillighetsorganisationer; entreprenör;

    Sammanfattning : This Sweden-based thesis provides insights into the way in which charitable organizations can use entrepreneurial marketing (EM). This has been made possible with a descriptive, qualitative study with structured interviews with 7 representatives from charitable organizations with diverse causes. LÄS MER

  3. 18. Välgörenhetsorganisationer och marknadsföringsstrategier i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Eriksson; Hama Karim Pavel; [2014]
    Nyckelord :Social media; marketing strategies; charities; communications; Brand trust; Sociala medier; marknadsföring; kommunikation; välgörenhet; förtroende;

    Sammanfattning : Välgörenhet är något som har ökat de senaste 30 åren och 2008 slogs det ett världs rekord i insamling till välgörenhetsändamål. Med flera organisationer som ägnar sig åt välgörenhet kan det bidra till att konkurrensen hårdnar i mellan dem. LÄS MER

  4. 19. Med hedern som insats - hedersrelaterat våld i Sverige och Turkiet

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Zuraiya Longdewa Boularbah; [2014]
    Nyckelord :Honor; honor-related violence; honor killing; Sweden; Turkey; Heder; hedersrelaterat våld; hedersmord; Sverige; Turkiet;

    Sammanfattning : Hedersrelaterat våld har inga gränser. Det sker inte endast i ett land, av ett folk med en specifik etnicitet, kultur eller religion. Hedersrelaterat våld existerar världen runt, även i Sverige. LÄS MER

  5. 20. Sustainable drivers and performance in Corporate Social Responsibility

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Stefan De Jong; Peter Svensson; [2014]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; Sustainability; Sustainable Development; Drivers; Resources; Capabilities; Motivation; Financial Performance; Social Performance; Resource Based View; RBV; Competitive Advantage; Triple Bottom Line; TBL;

    Sammanfattning : Purpose To determine sustainable Resource Based View drivers (RBV) (i.e. resources, capabilities) and motivation for the successful (i.e. LÄS MER